Reklamationer efter ferien
Her finder du informationer om forhold der relaterer sig til din rejse, hvis der har været utilfredsstillende forhold under ferien.
Blev problemet ikke løst tilfredsstillende på rejsemålet, kan du kontakte os efter hjemkomst ved at udfylde vores reklamationsformular nederst på siden.
OBS: Reklamationer der ikke er blevet fremført til vores udlandspersonale under ferien, vil ikke blive behandlet efter hjemkomst. Din reklamation skal desuden være os i hænde senest 4 uger efter hjemkomst.
Vær venligst opmærksom på følgende:
Hvis din sag vedrører forhold forud for rejsen, bedes du venligst kontakte vores kundeservice i stedet på salg@apollorejser.dk eller ringe til os på tlf. 35 20 19 00.
Hvis din sag vedrører forhold under rejsen, bedes du i stedet venligst kontakte vores udlandspersonale i stedet. Kontaktoplysninger hertil findes blandt andet i vores Apollo App.
Hvis din sag vedrører et forsinket eller aflyst fly, nægtet ombordstigning, beskadiget/tabt bagage eller anden flyrelateret klage, henviser vi til det flyselskab, du rejste med.
Hvis din sag drejer sig om sygdom, skade eller indbrud, henviser vi til dit forsikringsselskab. Har du købt en rejseforsikring via os, da du bestilte rejsen, er du forsikret hos Gouda Rejseforsikring, og dem kan du nå på tlf. 88 20 88 20.
Vær venligst også opmærksom på, at det ikke er muligt i formularen at vedhæfte mange og store billedfiler i sagen. Disse kan eventuelt fremsendes separat til os efterfølgende. Når din reklamation er modtaget hos os, sender vi en skriftlig bekræftelse med angivelse af den aktuelle behandlingstid. Behandlingstiden skyldes blandt andet, at vi skal have tid til at kontakte alle relevante parter, for at indsamle oplysninger om sagen. Vores medarbejdere, som herefter vurderer sagen, har stor erfaring med klagebehandling og rejsebranchen generelt. Alle vores medarbejdere er bekendt med rejseforhold, branchepraksis, pakkerejseloven og Pakkerejse-Ankenævnets retningslinjer. Alle reklamationer behandles desuden af vores skandinaviske medarbejdere, hvilket betyder, at din klage vil blive besvaret på enten svensk, norsk eller dansk. Når behandlingen er afsluttet, vil du skriftligt modtage svar med vores beslutning.
Hvis din indchecket bagage er blevet beskadiget i flyselskabets varetægt eller ikke er ankommet til lufthavnen som forventet, skal du straks udfylde en PIR-rapport (Property Irregularity Report) i lufthavnen. Det er vigtigt, at dette sker, inden du forlader lufthavnen. Rapporten udfyldes hos Ankomst- eller Bagageservice ved flyselskabets handlingsagent, som er dem, der står for at håndtere bagagen efter landing.
Beskadiget bagage Hvis din bagage er beskadiget, skal PIR-rapporten bruges i forbindelse med en eventuel erstatningssag hos dit eget forsikringsselskab. Det er i den forbindelse vigtigt, at du anmelder skaden til dit forsikringsselskab så hurtigt som muligt og vedhæfter den udfyldte PIR-rapport.
Forsinket bagage Når du har anmeldt din manglende bagage til handlingsagenten i lufthavnen, bliver der straks igangsat en eftersøgning. Så snart bagagen er lokaliseret og ankommet til lufthavnen, vil du blive kontaktet med henblik på levering. PIR-rapporten bruges i første omgang til at finde bagagen baseret på de oplysninger, du har givet, og derefter til at arrangere levering til den adresse, du har angivet.
I de første 5 dage varetager den lokale handlingsagent på rejsemålet eftersøgningen af bagagen. Hvis bagagen ikke er fundet inden for 5 dage, kan du kontakte flyselskabet direkte for opfølgning.
I langt de fleste tilfælde bliver bagagen fundet. Hvis den mod forventning ikke er lokaliseret inden for 21 dage, bliver den betragtet som bortkommet. I så fald anbefales det, at du kontakter din rejse- eller indboforsikring.