På rejsemålet
Hotel
Hvad enten du vælger vores pakker med rutefly og hotel (fleksible pakkerejse), eller bare bestiller hotel, får du som regel altid muligheden for at vælge mellem flere værelsestyper og/eller flyafgange til forskellige priser.
Vi samarbejder med eksterne samarbejdspartenere i forbindelse med bestilling af hoteller i vores fleksible pakkerejse regi; Alle hotellerne bestilles således via vores agenter, f.eks. SunHotels samt EAN. Hertil overfører vi kundens navn og de personoplysninger, der er nødvendige for at vores samarbejdspartener skal kunne gennemføre hotelbestillingen.
Klassificeringen af hotellerne er hotellets officielle klassificering, ligesom beskrivelsen er agentens officielle beskrivelse, og Apollo har ingen indflydelse på disse. Vi har valgt ikke at tilbyde hoteller, som er klassificeret med 1 eller 2 stjerner, og vi foretager naturligvis en vurdering af hotellerne med jævne mellemrum på baggrund af de tilbagemeldinger, vi modtager fra vore gæster. Vær opmærksom på at eftersom vi anvender eksterne samarbejdspartnere til hotelbestillingerne, har vi ikke selv inspiceret hotellerne.
Ved indchekning på hotellet bliver man ofte bedt om at fremvise et kreditkort, da hotellet reserverer et beløb til eventuelle udgifter under opholdet. Vær opmærksom på at beløbet kan være reserveret i op til 2 uger efter hjemrejse. Har man ikke et kreditkort skal man forvente, at deponere et kontant beløb i stedet.
Transport tur/retur hotellet
Transport er ikke inkluderet i vores priser. Nogle hoteller kan ofte være behjælpelige med (mod betaling) at arrangere transport for dig, så du kan med fordel kontakte dit bestilte hotel og høre ad. Alternativt kan du benytte tog, taxa eller bus – eller selv booke transfer direkte gennem Suntransfers her. Bemærk at Apollo ikke har noget samarbejde med suntransfers, men udelukkende nævner dem på baggrund af vore egne gode erfaringer med bureauet.
Service på rejsemålet
Når du bestiller en af vore fleksible pakkerejser, så rejser du på egen hånd. Rejser du til et rejsemål, hvor vi også har charterrejser til samt tilbyder Apollo Service, så er du selvfølgelig velkommen til at kontakte os på vores servicekontor. Du kan med fordel også finde aktuelt servicetelefonnummer i vores app, eller kontakte os pr. mail eller telefon.
Udflugter på rejsemålet
Hvis du har bestilt en fleksibel pakkerejse til et af vores charter rejsemål med Apollo Service, hvor vi tilbyder udflugter, er du naturligvis altid velkommen til at bestille én af disse. Du kan læse mere om vores udflugter på vores hjemmeside under det respektive rejsemål i toppen under fanen udflugter. For fleksible pakkerejser til destinationer hvor der ikke tilbydes Apollo Service, kan vi ikke tilbyde hjælp til bestilling af udflugter.
Billeje på rejsemålet
At leje bil og udforske omgivelserne på egen hånd er ofte den bedste måde at lære et nyt land at kende. Hvis du booker bil allerede før afrejse, er du garanteret, at der er en lejebil til rådighed på destinationen, når du ankommer.
Når du booker udlejningsbil via CarTrawler får du adgang til flere billejefirmaer i hele verden, som Hertz, Sixt, Avis, Europcar, Alamo, Thrifty og Budget, hvilket gør, at du kan vælge den bil, som passer netop dig. Her findes små biler, jeeps, kombimodeller og minibusser. Du kan nemt ændre din booking eller afbooke din bil gratis op til 24 timer før afhentning. Læs mere og book din bil her. Har du spørgsmål om din booking med CarTrawler kan du ringe på tlf. 43 31 04 06.
Lokale skatter og afgifter
På nogle rejsemål kan der være lokaleskatter, som fx ind- eller udrejseskat samt turistskat. Disse betales kontant og direkte i lufthavnen og/eller på hotellet af den rejsende.
Timeshare og ferieklubber
Du bør være opmærksom på mere eller mindre useriøse timeshare-/ferieklubsælgere på rejsemålet. Vi advarer mod at indgå bindende aftaler eller foretage delbetalinger. Apollo har ingen forbindelse til denne type virksomheder.
Reklamationer
Rejsen er omfattet af lov om pakkerejser, hvis du har bestilt fly og hotel. Almindelige betingelser for deltagelse i pakkerejser er ligesom vores hjemmeside en del af aftalegrundlaget. Vi beder dig om at gøre dig bekendt med disse betingelser og fremsender gerne informationerne, hvis du ikke har adgang til vores hjemmeside.
Vi ser det som vores største opgave at sikre jer den bedst mulige ferie, men selvom vi gør alt for, at din ferie skal blive perfekt, kan der desværre ske fejl. Det er af yderste vigtighed, at du straks kontakter os, så vi kan få løst eventuelle problemer med det samme. Hvis vi ikke bliver gjort bekendt med eventuelle kritikpunkter, så har vi ikke haft mulighed for at afhjælpe problemerne.
Eventuelle reklamationer skal derfor med henblik på afhjælpning på stedet gøres gældende overfor Apollo i Danmark via mail, salg@apollorejser.dk eller telefonnummer 35 20 19 00 inden rimelig tid efter den rejsende har opdaget manglen på rejsemålet. Se vores åbningstider her. Undladelse heraf vil normalt medføre tab af retten til senere at kræve erstatning.