Apollo Service
Vi hos Apollo vil gerne give dig en tryg ferie. Derfor kan du nemt og til enhver tid kontakte os eller vores lokale samarbejdspartnere for information, råd og tips. Skulle der opstå et problem undervejs, sørger vi naturligvis også for, at du får den hjælp, du har brug for i øjeblikket.
Afhængigt af hvor du rejser, får du forskellige typer service: Apollo Service, Lokal Service eller Apollo Service Line. Det serviceniveau, der gælder for netop dit rejsemål i din afrejseperiode, fremgår af vores hjemmeside under hvert rejsemål – nederst på siden under knappen 'Serviceniveau'.
På rejsemål med Apollo-service har vi vores skandinavisktalende rejseledere på stedet. Du bliver mødt af vores rejseledere i lufthavnen ved ankomsten, og hvis du rejser med et rutefly og har booket transfer, vil du blive mødt af en af vores lokale repræsentanter, som hjælper dig til hotellet.
Vi tilbyder service døgnet rundt via telefon, SMS, app og e-mail, hvor du får praktisk information, tips om udflugter, billeje og meget mere. De fleste rejsemål af vores har et servicekontor og servicetider på udvalgte hoteller eller på centralt beliggende steder på rejsemålet. For personlig kontakt er du altid velkommen til at møde os der. Du får vores telefonnummer, oplysninger om servicetider på hotellerne samt adresse og åbningstider på vores servicekontor kort før din afrejse.
Hvis du kun har booket en flyrejse med os, anbefaler vi, at du kontakter en af vores rejseleder ved ankomsten til dit rejsemål for at modtage velkomstmaterialet. Du kan finde oplysninger om, i hvilke perioder Apollo Service tilbydes, under hvert rejsemål på vores hjemmeside.
På destinationer med lokal service er vi repræsenteret af vores lokale, engelsktalende partner. Vores lokale repræsentant hjælper dig gerne med gode råd og tips til den bedst mulige ferieoplevelse.
Du kan også komme i kontakt med os døgnet rundt via telefon, SMS og e-mail, som besvares af vores egen skandinavisk- og engelsktalende Apollo Service Line. Hvis sagen haster, skal du altid kontakte os telefonisk. Du modtager det aktuelle telefonnummer via sms kort før din afrejse.
På rejsemål med Apollo Service Line kan du døgnet rundt komme i kontakt med os på telefon, SMS og mail, som besvares af vores skandinavisk- og engelsktalende Apollo-personale. Hvis sagen haster, skal du altid kontakte os telefonisk.
Hvis du rejser med rutefly og har booket en transfer, vil du blive mødt af en lokal repræsentant, som vil hjælpe dig til hotellet.
Du vil modtage det aktuelle telefonnummer via sms kort før afrejse.
Alt til din drømmerejse samlet i én app – Mit Apollo følger dig på eventyret. Med vores rejseapp har du al information om din rejse samlet ét sted. Få et hurtigt overblik over dine aktuelle rejser, udforsk dit rejsemål, se rejsedetaljer og velkomstinformation, bestil udflugter, tjek transfertider til hjemrejsen og få direkte kontakt til vores destinationspersonale. Din ferie, dit tempo, dit overblik - Mit Apollo gør det nemt og er din rejsekammerat i lommen.
Service under rejsen
Velankommet til rejsemålet vil vores rejseledere eller lokale repræsentanter tage imod dig i lufthavnen, efter du er kommet ud af ankomsthallen. Hvis du har bestilt transfer gennem os, vil de da vise dig vej hen til den bus eller taxa, der skal køre dig afsted herfra. Vores rejseledere følger som udgangspunkt ikke med på transferen.
Oplyste transfertider Du kan på vores hjemmeside under hvert rejsemål og fanen ’Fakta’ finde oplysninger om den effektive køretid fra lufthavnen og ud til det område, hvor du skal bo. Alle tider er vejledende og kan derfor variere alt efter ruten den pågældende dag, antal hotelstops undervejs og trafikken i området. Der kan også opstå ventetid i lufthavnen, ved hotellet eller fx havneområdet i forbindelse med ankomst og afrejse. Nogle transfers gennemføres sammen med andre ankommende eller afrejsende fly, hvilket kan betyde ekstra ventetid i lufthavnen. Det hænder også, at gæster til forskellige byer deler samme bus, hvilket kan forlænge rejsetiden i forhold til det, der er angivet under transferinformationen for det enkelte rejsemål. Ved længere ventetider hjælper vores rejseledere gerne med at henvise til et sted, hvor din bagage kan opbevares.
Ændringer i den planlagte transfer Ændringer i den planlagte transfer kan desuden ske med kort varsel afhængigt af omstændigheder, som Apollo ikke har indflydelse på. Dette kan fx være vejrforhold, lokale helligdage, ændrede åbningstider m.m. og ændringer kan resultere i tidligere afgang, ventetider og i nogen tilfælde overnatninger. Aktuelle hjemrejsetider bliver sendt til dig via SMS to dage før afrejse.
Børn under 2 år Børn mellem 0-2 år skal sidde på en voksens skød. Hvis du har din egen autostol, eller har brug for en autostol til et spædbarn, kan du med fordel arrangere transfer på egen hånd og tage en taxa til hotellet, da der ikke er allokeret et sæde til børn under 2 år i bussen. Busserne er normalt udstyret med sikkerhedsseler og følger de lokale sikkerhedsstandarder.
Kombinationsrejser Transfer indgår i alle kombinationsrejser og foregår med bus, minibus, taxi, båd eller fly afhængig af rejsemål. Afhentningstidspunktet oplyses på destinationen, eventuelle billetter fås også på destinationen. På visse destinationer og på kombinationsrejser sker skiftet mellem de forskellige lokationer i lufthavnen. Rejsende, der bliver en uge mere, følger derfor transferbussen med rejsende på vej hjem og venter derefter på, at de nyankomne afgår til deres destination. Det betyder, at der ofte opstår ventetider på 2-3 timer.
Specialbagage Medbringer du specialudstyr som fx sportsudstyr, cykler o. lign. er du selv ansvarlig for transfer af dette fra lufthavnen til hotellet og retur. På visse rejsemål kan det forekomme, at du skal betale et gebyr for transfer af specialudstyr, og transporten skal ofte bookes hjemmefra via Min rejse samtidig med bookingen af rejsen. Spørg vores salgskonsulenter, hvad der gælder for netop dit rejsemål og den ønskede specialbagage.
Kun booket fly Du kan ikke booke transfer, hvis du kun har booket fly eller sammensat rejsen selv via vores hjemmeside.
Bemærk venligst Det er dit eget ansvar at sørge for, at din bagage kommer med transferen ved afgang fra lufthavnen samt ved afgang fra hotellet i forbindelse med hjemrejsen. Du er ligeledes selv ansvarlig for at afhente bagagen fra bussen.
På de fleste af vores rejsemål tilbydes et varieret og spændende udflugtsprogram sammensat af vores rejseledere eller lokale repræsentanter og samarbejdspartnere. Du finder udvalget på vores hjemmeside under hvert rejsemål i fanen ’udflugter’ øverst til højre eller i vores app.
Udflugterne kan dog i løbet af sæsonen godt blive ændret, udgå eller helt blive erstattet af en anden tur - både på grund af lokale forhold og den generelle efterspørgsel såvel som tilmelding.
På nogle rejsemål fx i storbyer eller under lavsæsonen gennemføres udflugterne med engelsktalende lokalguide. Ligesom det kan ske, at visse udflugter eller dele af en udflugt gennemføres af autoriserede lokalguider pga. særlige nationale bestemmelser. Udflugter uden guide kan også forekomme. Hvis noget specielt gør sig gældende for en specifik udflugt, så gøres der opmærksom på det i beskrivelsen eller på rejsemålet forud for udflugten.
Husk, at drikkepenge er meget udbredt i udlandet. Det er derfor meget skikkeligt at give drikkepenge til fx buschaufføren ved udflugter og rundrejser.
Forudbestil udflugter Du behøver ikke altid vente, til du ankommer til rejsemålet for at booke dine udflugter. Vær sikker på at komme med på udflugten ved at booke direkte i vores bookingsystem, når du booker din rejse eller efterfølgende på vores hjemmeside via Mit Apollo. Du kan også bestille udflugter via vores app, som vi anbefaler, du downloader inden afrejse. Læs mere om forudbestilling af dine udflugter her.
Afbestilling af udflugter Ønsker du at afbestille en udflugt, bedes du kontakte os så hurtigt som muligt. Du kan afbestille din udflugt senest 24 timer før udflugtens start. Ønsker du at afbestille den derefter, kræves en lægeerklæring fremvist.
Hvis du skulle være så uheldig at blive syg eller komme til skade under din ferie og har brug for lægehjælp, så er det vigtigt, du altid kontakter dit eget forsikringsselskab så snart, uheldet er ude. Det er altid dit forsikringsselskab og deres alarmcentral, der har ansvaret for at håndtere situationen. De skal kunne yde øjeblikkelig økonomisk assistance, sørge for nødvendig behandling på hospital og i den forbindelse arrangere hjemtransport, hvis det skulle blive nødvendigt.
Vores rejseledere vil naturligvis gøre alt, hvad der er muligt for at yde den passende støtte og vejledning i tilfælde af sygdom eller tilskadekomst, men det vil til enhver tid være forsikringen, der skal bistå med alt det praktiske.
Hvis du skulle komme i behov af lægehjælp under ferien, så husk også på at gemme lægeerklæring, regninger og anden dokumentation fra den behandlende læge. Det gælder også eventuelle kvitteringer fra fx apoteket i forbindelse med sygdom og uheld. Alt relevant dokumentation skal bruges i forbindelse med en eventuel refusion fra eget forsikringsselskab. Du er selv ansvarlig for at få udleveret lægeerklæring o.l., og Apollo kan ikke påtage sig at fremskaffe dette på dine vegne.
Er der noget, du er utilfreds med under din rejse, er det vigtigt, at du hurtigst muligt kontakter vores rejseledere. De kan som oftest både nås via mail, sms, telefon og på mange af vores rejsemål sågar også personligt på vores hoteller eller andre steder i nærområdet. Nærmere information om hvad der præcist gør sig gældende på din rejse, kan du finde under Mit Apollo og fanen ’velkomstinformation’.
OBS: Det er en forudsætning, at vores rejseledere bliver involveret i vores gæsters utilfredshed på rejsemålet, straks den opstår. Hvis vi ikke gøres bekendte med eventuelle udfordringer såvel som problemer, så er der intet grundlag for et eventuelt afslag i prisen efter hjemkomst, eftersom vi ikke har fået muligheden for at rette op på situationen på stedet. Reklamationer der ikke er blevet fremført på rejsemålet, vil derfor ikke blive behandlet efter hjemkomst.
Hvis problemet dog ikke løses tilfredsstillende på rejsemålet, kan du kontakte os efter hjemkomst. Det kan du læse mere om på siden her.
Tips og inspiration
Find varmen året rundt, læs vores rejseguider eller tilmeld dig vores nyhedsbrev.