Værd at vide om din booking
Her har vi samlet information, der er værd for dig at vide om din aktuelle booking. For specifik information om dit hotel henviser vi til den pågældende hotelbeskrivelse på vores hjemmeside. Ønsker du mere generel information om rejsemålet eller hotelopholdet, kan du finde dette under fanen Under din rejse.
Når din booking er gennemført, modtager du en bekræftelse på e-mail. Her får du også adgang til Mit Apollo, hvor du finder yderligere oplysninger om din ferie. Det er vigtigt, at du straks kontrollerer, at alle oplysninger i bookingen er korrekte. Hvis der er fejl, bedes du kontakte os hurtigst muligt. En opdateret version af din booking finder du altid på Mit Apollo.
Husk at tjekke dine forsikringer inden rejsen.Husk at tjekke dine forsikringer inden rejsen. Du kan læse mere under fanen Forsikringer i afsnittet Bestilling og betaling af rejse.
Tryghed på rejsen Med mange års erfaring i rejsebranchen sørger vi for, at din rejse altid foregår trygt og sikkert. Vi følger både lokale myndigheders anvisninger og Udenrigsministeriets rejsevejledninger og arrangerer aldrig rejser til områder, hvor rejser frarådes. Sikkerhed er en naturlig del af alt, vi gør – fra forebyggende tiltag til konkrete handlingsplaner, hvis uforudsete situationer opstår. Takket være vores tætte samarbejde med relevante myndigheder kan vi handle hurtigt og effektivt. Skulle forholdene ændre sig kort forinden eller under din rejse, holder vi dig altid opdateret – så du trygt kan fokusere på at nyde din ferie.
Forbehold for ændringer Vi tager forbehold for, at priser og andre oplysninger på apollorejser.dk kan indeholde fejl som følge af tekniske årsager eller andre forhold. Opdages en fejl, vil berørte kunder blive informeret hurtigst muligt, og eventuelle forkerte priser vil blive korrigeret.
Når du har bestilt din rejse, kan du se din booking på Mit Apollo enten på via vores hjemmeside eller i vores app. Du logger ind med dit bookingnummer (8 cifre) og efternavn. Herinde fremgår rejsens detaljer, en prisspecifikation, betalingsoplysninger samt anden vigtig information og du kan også både tilkøbe eller ændre tilvalg til din booking såsom transfer, mad på flyet, udflugter eller lejebil. Når rejsen er fuldt betalt, vil dine rejsedokumenter være tilgængelige på Mit Apollo fra 14 dage før afrejse. Her kan du nemt printe billetten eller downloade den som PDF – men det er ikke nødvendigt af miljøhensyn at udskrive, da du blot kan bruge dit bookingnummer og din flybookingreference. For at gøre det endnu nemmere anbefaler vi at hente Mit Apollo-appen, hvor du altid har alle dine rejsedetaljer samlet ét sted – lige ved hånden på din telefon. For at checke ind i lufthavnen skal du bruge din flybookingreference og dit pas. Rejsedokumentet viser afrejsetidspunktet for din rejse (OBS: alle tider er lokale). Skulle der ske ændringer efter, at rejsedokumentet er frigivet, vil du modtage information herom via e-mail eller SMS ud fra de oplysninger, du har angivet i din booking.
Billetter til rutefly
Hvis du har booket en rejse med Emirates eller Qatar Airways, vil billetten (elektronisk billetkvittering)
Hvis du har booket en rejse med Emirates eller Qatar Airways, vil billetten (elektronisk billetkvittering) blive sendt til dig på e-mail ca. 14 dage før afrejse. Har du ikke modtaget billet senest 7 dage før afrejse, skal du kontakte os. Denne billet vil ikke være tilgængelig under Mit Apollo.
Det er vigtigt, at dit navn på flybilletten er korrekt og stemmer overens med navnet på dit pas. Eventuelle fejl skal meddeles os straks efter modtagelsen af bekræftelsen. Ændringer af navnet på bookingen kan herefter koste for gæsten. Nogle flyselskaber accepterer ikke navneændringer, hvilket kan betyde, at du skal købe en ny billet (udgiften til den oprindelige booking kan ikke refunderes).
Vigtig information Alle rejsedokumenter og flybilletter er værdipapirer med unikke bookingnumre samt adgangskoder og skal behandles i overensstemmelse hermed. Ansvaret ligger hos dig som gæst for ikke at dele disse oplysninger med andre, og den rejsende er selv ansvarlig for de økonomiske konsekvenser, dette måtte medføre.
Læs mere om bagageregler på denne side.
Læs mere om hvilke flyselskaber vi samarbejder med på denne side.
Læs mere om tilvalg til din rejse på denne side. Bemærk, at du senest kan fjerne tilvalg fra din booking 5 dage før afrejse.
Er du under 18 år, skal rejsen bookes af en forælder eller værge. Rejser du med andre, hvor hovedbookeren er over 18 år, skal dine forældre/værger sende Apollo en skriftlig fuldmagt om, at du må deltage på rejsen. Apollo er ikke ansvarlig for eventuelle falske fuldmagter. Den, der booker på vegne af andre, har ansvaret for, at alle mindreårige i følget har de nødvendige samtykke og dokumentation. Hovedbookeren af rejsen er også ansvarlig for at have sat sig ind i og forstået vores rejsevilkår.
Udfyld Apollos formular for mindreårige og send den til os. Du modtager en bekræftelse, som registreres på din booking. Print bekræftelsen og medbring den sammen med legitimation på rejsen. Legitimation kræves af alle unge.
Bemærk, at hvis børn/unge under 18 år rejser med andre voksne end deres forældre/værge, kan nogle lufthavne og destinationer kræve skriftlig dokumentation på engelsk for tilladelsen. Kontakt eventuelt det pågældende lands ambassade/konsulat for mere information.
Vigtigt om hotelregler Mange hoteller kræver, at mindst én i selskabet er over 18 år for at kunne tjekke ind. Aldersgrænser og regler varierer fra hotel til hotel og fremgår af hotelbeskrivelsen. Den, der booker, er ansvarlig for at læse og acceptere betingelserne, men kontakt os gerne, hvis du er i tvivl.
Som udgangspunkt kan unge under 18 år ikke rejse på pakkerejser til Spanien, Kroatien, Cypern, Egypten eller Tyrkiet uden mindst én voksen (over 18 år) pr. værelse/lejlighed, medmindre de rejser med forældre eller værge. I tvivlstilfælde kontakter vi hotellet for at få bekræftet, om de accepterer unge under 18 år uden voksne. Hvis hotellet afviser, ændres rejsen til et andet hotel/rejsemål eller annulleres uden gebyr.
Du skal være over 18 år for at booke en fleksibel rejse. I nogle lande (fx Dubai og visse stater i USA) er aldersgrænsen 21 år for hotelovernatning og krydstogter. Tjek altid hotellets regler, inden du booker.
Assistance til børn under 12 år Børn skal som hovedregel være mindst 5 år for at rejse alene. Flyselskaber tilbyder ofte børneassistance (UM) for børn 5–11 år, nogle op til 15 år. Barnet følges i lufthavnen, får fortrinsret ved boarding og modtages ved ankomst af personale, som overdrager barnet til den person, der er angivet på UM-formularen. Den, der henter, skal vise legitimation, og børn, der rejser alene, får ekstra hjælp ved forsinkelser og andre hændelser. Tjenesten er normalt gratis, men kan variere.
Bestil assistance ved at skrive til salg@apollorejser.dk med bookingnummer, alder m.m. hurtigst muligt og senest 5 arbejdsdage før afrejse. Der er et begrænset antal pladser pr. flyvning.
Hvis du efter betaling af depositum og/eller rejsens pris ønsker at foretage ændringer med hensyn til afrejsested, rejsetidspunkt, rejsemål, hotel, rejsedeltagere etc., og forudsat at vi bekræfter, at en sådan ændring er mulig, gælder følgende regler:
Ændringer med mere end 60 dage til rejsens påbegyndelse: Hvis du ønsker at ændre din rejse, og vi får besked herom senest 60 dage før den oprindelige afrejsedato, er det som udgangspunkt muligt mod et ændringsgebyr. Det afhænger dog helt og holdent af reglerne for hhv. fly og hotel. Ændringsgebyret udregnes på baggrund af det merarbejde og de merudgifter, som ændringen medfører, dog min. 300,- pr. person. Eventuelle prisforskelle i forhold til din oprindelige pris vil blive opkrævet hos dig eller refunderet til dig.
Hvis ændringen alene skyldes, at rejsens oprindelige pris er faldet, er dette ikke muligt. Det er tilladt at ændre sin rejse til en anden hotelkategori, andet hotel, anden værelsestype, anden afrejsedato eller lign., der ikke er samme produkt, som oprindelig bestilt. Ved ændring bortfalder alle tidligere rabatter.
Ændringsgebyret skal betales samtidig med eller umiddelbart efter ændringen.
Ændringer med mindre end 60 dage til rejsens påbegyndelse: Hvis du ønsker at ændre din rejse senere end 60 dage før den oprindelige afrejsedato, betragtes dette som udgangspunkt som en afbestilling og en ny indtegning. For nærmere info henviser vi til vores rejsevilkår.
Hvis en rejse ændres, og der tidligere er givet ekstrasengsrabat eller opkrævet enkeltværelsestillæg, vil rejsens pris blive justeret, hvis ændringen betyder, at rabatten eller tillægget ikke længere er berettiget. Prisen vil herefter svare til den aktuelle pris.
Rejser med rutefly Kan som regel ikke ændres eller refunderes efter køb af rejsen. Hvis leverandøren tillader ændringer, tilkommer der et administrativt gebyr på kr. 500,- pr. person til Apollo samt leverandørens ændringsgebyr og eventuel prisdifference. Ændringsgebyr varierer alt efter flyselskab og billettype samt hotellernes regler. Apollo undersøger de gældende regler hos de berørte leverandører i hvert enkelt tilfælde.
OBS: Der kan gælde specielle regler for ændring og afbestilling af grupperejser.
Ønsker du at ændre eller ombooke din rejse, er du altid velkommen til at kontakte os, så hjælper vi dig med at finde den bedste løsning.
Ændringer i rejsen kan forekomme, også selvom den både er bestilt og betalt flere måneder forinden. Det er ikke altid en ønskværdig situation at havne i, men sker det, gør vi altid vores bedste for at finde en passende løsning.
Alle oplyste afrejse- og ankomsttider er præliminære, og der kan derfor ske ændringer i rejsetiderne helt frem til 3 uger førend afrejsedagen i forbindelse med fx omlægning af flytrafikken.
Det sker en sjælden gang i mellem at hoteller overbookes - det vil sige, at hotellerne udlejer flere værelser, end de reelt har. Det sker også i forbindelse med henholdsvis sæsonstart og -afslutning på et rejsemål, at hoteller vælger enten at udskyde åbningen eller at fremskynde lukningen. Begge scenarier kan betyde, at vi skal flytte dig til et andet hotel, og her er vores praksis så vidt muligt få overnatning på et hotel af samme standard og beliggenhed. Modtager vi information om ændringer i indkvarteringen inden rejsens start, giver vi dig besked på forhånd. Er vi først bekendte med ændringerne efter, så vil du blive informeret af vores rejseledere ved ankomst.
Afbestilling skal ske hurtigst muligt, så snart der opstår en hindring for rejsen. Det beløb, der efterfølgende refunderes, afhænger af, hvor lang tid der er til rejsens påbegyndelse, samt om der er tegnet en afbestillingsforsikring gennem os. Enhver tilbagebetaling sker til det betalingskort, der blev anvendt ved bestillingen. Hvis der benyttes en afbestillingsforsikring tegnet gennem os, refunderer vi beløbet, så snart alle nødvendige dokumenter er modtaget af Apollo.
Du kan finde nærmere information om vores afbestillingsforsikring her eller i vores rejsevilkår.
Hvis du ikke ankommer til tiden til flyvningen, vil alle dele af rejsen blive aflyst, og rejsens pris refunderes ikke. Pakker med fleksibel rejsetid og rutefly kan generelt ikke ændres eller refunderes efter køb. Såfremt leverandøren tillader ændring, tillægges et administrationsgebyr og leverandørens ændringsgebyr samt eventuel prisforskel.
Hos Apollo følger vi altid de lokale myndigheders anvisninger såvel som Udenrigsministeriets rejsevejledninger! Din tryghed er vigtig for os, og derfor arrangerer vi aldrig rejser til områder, hvor Udenrigsministeriet fraråder rejser. Hvis der opstår uventede hændelser, der kan påvirke din rejse, vil vi sørge for løbende at holde dig opdateret om situationen.
Hvis du skal afsted snart Ændrer Udenrigsministeriet rejsevejledningen for dit rejsemål, og du har planlagt afrejse inden for 14 dage, kontakter vi dig direkte. Du får herefter mulighed for enten at ombooke til en anden rejse, hvis der findes alternativer, eller at annullere den.
Hvis du allerede er afsted Skulle rejsevejledningen ændre sig, mens du er på dit rejsemål, vurderer vi situationen sammen med Udenrigsministeriet. I de fleste tilfælde betyder det, at ingen nye gæster rejser til stedet, men at du kan rejse hjem som planlagt. Den endelige beslutning afhænger af Udenrigsministeriets udmelding.
Hvis noget uforudset sker Skulle der opstå situationer, som påvirker din rejse, holder vi dig løbende orienteret. Ved akutte hændelser prioriterer vi først de gæster, der skal rejse ud eller hjem inden for kort tid. Derefter hjælper vi kommende gæster i rækkefølge efter afrejsedato.
Hold dig opdateret Vi råder dig til at holde dig opdateret på Udenrigsministeriets rejsevejledninger her eller ved at downloade Udenrigsministeriets app Rejseklar.
Registrer dit udlandsophold Ved at tilmelde dig den danskerlisten kan du registrere dine kontaktoplysninger hos udenrigsministeriet eller den danske ambassade. Skulle der opstå en alvorlig situation, har Udenrigsministeriet mulighed for at sende oplysninger på sms eller mail. Du kan registrere dig på danskerlisten her.