Bestilling & betaling

Når du bestiller en rejse, så er det en fordel at være opmærksom på, hvilke muligheder og regler der gælder. Vi har derfor samlet alle oplysninger omkring bestilling og betaling af din rejse på denne side. 

Får du ikke svar på dine spørgsmål her, så er du velkommen til at ringe til os på 70 13 33 00 eller sende en mail på salg@apollorejser.dk

Adresse & navneoplysninger

Det er vigtigt, at dit navn på bookingbekræftelsen/billetten stemmer overens med navnet i dit pas. Ændring af navn betragtes som en alm. ændring, se venligst afsnit om navneændring. 
Hvis du skifter adresse eller telefonnummer, er det vigtigt, at du giver os besked om det. Det gælder også, hvis du har en sommer- og en vinteradresse, så kan vi nemlig altid få fat i dig, hvis der skulle ske ændringer i forbindelse med din rejse. Det er vigtigt, at dit mobilnummer er angivet korrekt, da det bliver benyttet til sms-udsendelser på rejsemålet i forbindelse med vigtig information. Vi vil meget gerne at du indtaster et mobilnummer i feltet "Telefonnummer mobil" ved booking på apollorejser.dk
Det er kun den person der har booket rejsen, der har mulighed for at foretage ændringer.

Afbestilling og forsikring

Afbestilling

Afbestilling skal ske lige så snart du er forhindret i at rejse. Under Almindelige Betingelser finder du vejledning i hvordan du skal forholde dig i forhold til afbestilling af rejse. Eventuel tilbagebetaling af afbestilt rejse, sker til den der står som bestiller af rejsen så hurtigt som den nødvendige dokumentation er Apollo i hænde. Kommer du for sent til flyafgang annulleres rejsen, og der vil ikke være tilbagebetaling af rejsens pris.

Afbestillingsforsikring

Ved bestillingen af rejsen har du mulighed for at tegne en afbestillingsforsikring, som ved bl.a. akut opstået sygdom, giver dig mulighed for at kunne afbestille rejsen, uden at det koster dig andet end prisen for afbestillingsforsikringen og en lægeerklæring. Læs nærmere i Almindelige Betingelser for deltagelse i Pakkerejser pkt. IV C
Afbestillingsforsikringen kan kun tegnes ved bestilling eller senest inden indbetaling af depositum. Du har 14 dages fortrydelsesret fra bestillingstidspunktet, herefter bortfalder denne ret. Læs mere om afbestilling her »

Apollo sikrer dig de bedst mulige forhold, hvis uheldet skulle være ude, og du ikke kan komme af sted på ferie.

Læs her hvad den nye afbestillingsforsikring dækker
Forsikringen dækker den del af rejsens pris ekskl. forsikringspræmier, Apollo ikke tilbagebetaler ved afbestilling af rejsen, i de tilfælde hvor forsikredes deltagelse i rejsen umuliggøres eller i væsentlig grad vanskeliggøres;

• du eller andre forsikrede rejsedeltagere bliver ramt af sygdom eller tilskadekomst

• der opstår alvorlig sygdom eller dødsfald i din nærmeste familie

• ferien har et specifikt formål, fx golf eller lystfiskeri, og du ikke kan
fuldføre denne aktivitet pga. uheld eller sygdom

• din bolig bliver udsat for indbrud eller brand

• du bliver indkaldt som vidne i en retssag eller til aftjening af værnepligt

• du er blevet gravid efter køb af rejsen, hvis graviditeten ifølge lægelig vurdering bevirker, at rejsen ikke kan gennemføres

• du som studerende ikke består eksamen eller på grund af akut sygdom
må melde afbud til eksamen, og derfor skal til reeksamination

• du bliver skilt/separeret (forudsætter du/I er gift, eller bor i registreret parforhold og har min. 2 år med samme adresse)

• der forekommer bedrageriske handlinger eller overenskomststridig
arbejdsnedlæggelse i egen virksomhed

• du bliver opsagt og skal påbegynde nyt job tæt på afrejsetidspunktet

Akut sygdom: Ved akut dækningsberettiget sygdom forstås en nyopstået sygdom, en begrundet mistanke om en nyopstået alvorlig sygdom, eller en uventet forværring i en bestående eller kronisk sygdom.

Rejseledsager: Ved rejseledsager forstås en person, der er anført på samme bestilling som forsikrede og har planlagt at foretage rejsen i fællesskab med forsikrede.  Det kræves at alle rejseledsagere har gyldig afbestillingsforsikring via Apollo, for dele af rejsens pris kan refunderes.

Læs mere om vores rejseforsikringer her »

Bestilling af rejsen

Vi opfordrer dig til at læse alle oplysninger og vilkår på internettet inden bestilling. Booking kan ske pr. telefon eller via internet. Det er nødvendigt, at du som kunde tager del i information, betingelser og vilkår på internettet, da al denne information er en del af aftalegrundlaget.

Kort tid efter du har booket rejsen modtager du en bookingbekræftelse, som giver dig klar besked om din rejse. Her fremgår priser, evt. rabatter, rejselængde, rejsemål, hotelnavn, værelsestype, måltider og præliminære flytider. Hvis du har bestilt mad om bord på flyet, transfer, afbestillingsforsikring og rejseforsikring, vil dette også fremgå af bookingbekræftelsen. Denne fremsendes via e-mail. Har du betalt for at få tilsendt billetten med almindelig post, modtager du også bookingbekræftelsen med posten.

Når du har bestilt rejsen og modtaget bookingbekræftelsen, er det vigtigt, at du læser den grundigt igennem for at se, om det stemmer overens med det, som du har bestilt. Hvis du mener, at der er unøjagtigheder, så kontakt os straks for at få det rettet.

Når du har betalt depositum, betragter vi dette som din accept af oplysningerne på bookingbekræftelsen, samt din bekræftelse af, at du har læst Almindelige Betingelser for deltagelse i Pakkerejser samt rejsevilkårene. Disse betingelser indgår som en del af rejseaftalen. Her igennem fastsættes reglerne for både vort og dit ansvar, rettigheder og pligter.

Betaling/depositum

Betalingsregler:
• Er rejsen booket, så der er mere end 60 dage til afrejse forfalder depositum 5 dage efter bookingdatoen. Restbeløbet skal være Apollo i hænde 60 dage inden afrejse.
• Er der 60 dage/eller mindre til afrejse, forfalder betalingen 0-24 timer efter bestilling, når der bestilles direkte på telefon hos Apollo på 70 13 33 00. Betalingsfristen varierer alt efter hvor, tæt på afrejse rejsen er bestilt.
• Bookes der direkte på apollorejser.dk, og der er 60 dage eller mindre til afrejse, forfalder betalingen straks.
• Overholdes betalingsbetingelserne ikke, har rejsebureauet lov til at annullere rejsen uden varsel.
• For rejser inden for Europa (herunder lande ved Middelhavet samt De Kanariske Øer) udgør depositum kr. 1.400,- pr. rejsende samt evt. afbestillingsforsikring, rejseforsikring og andre gebyrer. For oversøiske rejser udgør depositum kr. 2.500,- pr. rejsende samt evt. afbestillingsforsikring, rejseforsikring og andre gebyrer.

Man kan betale på følgende måder:

1. Online på apollorejser.dk
Når du betaler direkte på Apollos hjemmeside, registreres betalingen med det samme i vores bookingsystem. Betaler du online, kan du samtidig bestille en kvittering, der vil komme direkte på din mail.
Apollos online betalingssystem tager alle gængse kreditkort.
Klik her for at betale online »

2. Betal i vores butik eller via telefon
Apollos butik er kontantfri, grundet sikkerhedshensynet til personalet. Du kan betale med alle gængse kreditkort både i butikken og via telefonen.
Ring til økonomiafdelingen på 35 20 19 03 ml. 10-12.30 på hverdage.

3. Betal med Apollos gavekort
Du kan betale med Apollos gavekort i butikken eller via telefonen
Læs mere om Apollos gavekort »

4. Betal via +71< (Apollo fremsender ikke længere girokort)
Når du betaler via +71< indgår bookingnummeret i betalings id-feltet, og skal derfor ikke oplyses separat.
Overførslen kan tage 2-3 bankdage. Kan kun benyttes, hvis der er mere end 60 dage til afrejse.

5. Betal til Apollos bankkonto
Betaler du til Apollos bankkonto, skal du være opmærksom på at en overførsel kan tage 2-3 bankdage. Kan kun benyttes, hvis der er mere end 60 dage til afrejse.
SEB: reg.: 5295 konto: 0010 007 399 + dit bookingnummer som reference.
OBS, der fremsendes ikke kvittering v. bankoverførsel, den skal bestilles hos egen bank.

6. Betaling fra udlandet
Betaler du fra udlandet, skal du benytte nedenstående swift + IBAN

IBAN : DK0852950010007399
Swift : ESSEDKKK
Samt bookingnummer som reference.

7. Betal din rejse med MobilePay
Aktivér dit kort til nethandel!
For at kunne betale på nettet via MobilePay, skal du aktivere dit betalingskort til nethandel i MobilePay.
Sådan aktiverer du dit kort:
1.    Åbn MobilePay app'en
2.    Gå ind under "Indstillinger"
3.    Vælg "Betalingskort"
4.    Klik på "Aktiver til nethandel"
5.    Nu vil du blive bedt om at aktivere dit Dankort med brug af NemID - det skal du kun gøre denne ene gang.
Har du flere kort tilknyttet i MobilePay, skal du vælge hvilket af dem, du vil betale med, når du handler på nettet.
Hvis du har hemmelig adresse og endnu ikke har identificeret dig i MobilePay-appen, kan du aktivere dit kort ved at ringe til Danske Bank på 45 144 447.
 

For yderligere spørgsmål kan Apollos økonomiafdeling kontaktes enten via mailadressen: bogholderi@apollorejser.dk eller på telefon 35 20 19 03 hverdage ml. 10-12.30.
 

Ved betaling med kreditkort pålægges følgende gebyrer:
Visa/Dankort 0%
Eurocard/MasterCard/Visa 0%

OBS! Ønsker du at ændre din indbetalingsform opkræves et administrationsgebyr på kr. 200,-

Billet


Eksempel på billet


Hvornår modtager du billetten?

Charterfly: Billetter til rejser med charterfly sendes ca. 2-3 uger inden afrejse.
Har du købt din charterrejse med mindre end 2-3 uger til afrejse, modtager du billetten efter gennemført betaling af rejsen.
Rutefly: Skal du på en rejse, hvor du flyver med rutefly; (Norwegian, Emirates, Thai Airways, Qatar eller lignende) modtager du billetten senest 1 uge før afrejse.
Har du bestilt din rejse 7-1 dag før afrejse, vil du modtage billetten på e-mail senest dagen før din afrejse.

Hvordan bliver billetten sendt?

Billetten bliver sendt til den e-mail adresse du oplyste ved bestilling af rejsen.
Nogle gange ender den sendte e-mail med billetten som spam post i dit mail program, så husk at tjekke din spam post, hvis du ikke har modtaget billetten i din normale indbakke.
Har du købt en rejse, hvor du flyver med rutefly, bliver flybilletten sendt per mail. Hvis du ikke har modtaget eller har mistet din ruteflybillet, er det altid muligt at få den tilsendt pr. mail igen.

Hvordan ser billetten ud?

På billetten til en Apollo charterrejse, står der øverst til venstre Billet eller Internetbillet. Medbring billetten til check-in på rejsedagen.
På nogle charterrejser vil du også modtage en ruteflybillet. Denne er på engelsk, og øverst står der: Electronic Ticket. Både charter- og ruteflybillet medbringes til check-in på rejsedagen.
Rejser du udelukkende med rutefly, modtager du en ruteflybillet. Denne medbringes til check-in på rejsedagen.

Eksempel på Electronic Ticket til rutefly

Hvornår skal du være i lufthavnen?

Vi anbefaler, at du er i lufthavnen 2 timer inden afrejse, når du flyver med charterfly. Skal du med rutefly anbefaler vi, at du er i lufthavnen 3 timer før afrejse.

Navneændringer

Det er dyrt at ændre/rette navn på en rejsedeltager. Det er derfor meget vigtigt, at navnet på bookingbekræftelsen/billetten er skrevet præcis sådan, som det er skrevet i passet. Skal vi ændre i navnet mindre end 60 dage før afrejse, koster det det samme, som en almindelig afbestilling ville koste. Vi henviser til Almindelige Betingelser for deltagelse i Pakkerejser pkt. IV B.

Navneændringen skal godkendes og bekræftes af Apollo. Vi tager et gebyr for navneændringen som dækker de udgifter, vi har i den forbindelse. Gebyret er mindst kr. 300,-. Se Almindelige Betingelser for deltagelse i Pakkerejser pkt. IV.B.3