Bedømmelse af Balafon Beach Resort
Anmeldelserne er baseret på individuelle rejsendes indlæg på TripAdvisor (brugerside med rejser og hoteller). Disse personer kan have rejst med en anden arrangør eller individuelt. Apollo tager ikke ansvar for indhold eller udtalelser.
Gennemsnitlig bedømmelse
- Sted
- Søvnkvalitet
- Værelser
- Service
- Værdi
- Renlighed
0% af gæsterne anbefaler
313 bedømmelserMeget godt | 151 | |
Godt | 81 | |
Middel | 34 | |
Mindre godt | 30 | |
Dårligt | 17 |
5 nyeste bedømmelser
Afrika med alt det skønne der hører til.
Er netop kommet hjem efter 2 ugers ferie på Balafon Beach Resort. God afrikansk standard på hotellet. Sørg for at bestille værelse på 1. sal, der er super udsigt fra de fleste værelser. Der ER blevet installeret dør til toilet/bad fra værelserne. Vil klart anbefale at man nøjes med morgenmad. Det er langt billigere og meget bedre at gå udenfor hotellet og spise på en af de mange spændende restauranter. Alle har en god standard, og det er meget trygt at gå på gaden. Der er politicheck mange steder og politibetjente på gaden på stranden. Skal i på tur, så vælg en af de grønne taxier udenfor hotellet. 'King Dave' er et rigtig godt valg. Skriv til Dave på WatchApp +2202169957. Han tager det samme for en hel bil (4+2 børn), som Spies tager pr. person!! Og så får man en hel masse lokalviden, som Spies-guiderne naturligvis ikke kan give. Lige udenfor hotellet er der et dyrt supermarked, som hotellet ejer. Gå i stedet 2-300 meter til venstre og vælg et lokalt supermarked. Priserne er kun 1/3-del for de samme varer. (Vand, sodavand, kiks, chips m.m.) Man kan trygt købe frisk juice af 'Juicedrengene' og frugtskåle af 'Frugtkvinderne' på stranden. De har alle licens til deres små boder, og leverer frisk frugt hver dag til faste priser.
Godt hotel ,trist mad.
Vi rejste 2 par til Balafon med Spies. Vores værelser med privat pool var fine med både køleskab og gratis air con ,der virkede fint. Der er ingen dør til toilettet ,det vil måske være udfordrende for nogen. Stor dejlig seng og elkedel på værelset. Alle medarbejdere er smilende,venlige og dejlige at få en kort snak med. Vi valgte som førstegangs rejsende til Gambia at købe halvpension ,det var en dum ide. Resortet har tilsyneladende et problem med linned- og håndklædemangel. Det beskidte bliver taget om morgenen og dukker først op om eftermiddagen igen. Så man skal ikke regne med at kunne gå i bad i løbet af dagen. Aftensmad i restauranterne var ingen succes. Jeg tror ,man prøver at tilpasse sig det europæiske køkken ,istedet for at lave noget velsmagende lokal mad med de gode råvarer ,der er til rådighed lokalt. Man rejser ikke til Afrika for at spise udkogte frysegrøntsager hver dag til den iøvrigt fuldstændig smagløse gang mad ,der var på menuen.Det var ingen succes. Morgenmad buffeten var et kapitel for sig selv. Flere ting at vælge mellem ,men lågene til fadene med ost og noget der lignede Jakabov i skiver ,var simpelthen ikke til at holde på ,på grund af gammelt fedt og skidt. Hygiejnen var helt i bund ,men mirakuløst nok havde vi 4 kun et tilfælde af madforgiftning i ugen. Den var tilsyneladende udløst af en omelet med noget lidt for gammelt i.. Jeg kan kun anbefale at indtage sin mad og drikkevarer udenfor resortet,billigere og mange gange bedre. Skal du køre taxi ,så gå udenfor porten. Der er et velorganiseret billigt hold af chauffører. Til udflugter vil jeg helt klart anbefale Modou Barry fra Tour Gambia. Han giver ifølge mine rejsefæller nogle fantastiske oplevelser ,ovenikøbet meget billigere end dem Spies sælger. Tillige bliver pengene i Gambia ,det har de meget brug for.Han giver hurtigt svar på mail forespørgsel
Dårligt
Havde bestilt 2 værelser med havudsigt og 1 med udsigt til pool. Værelset med udsigt til pool havde den bedste havudsigt og var det billigste værelse. Det ene værelse med havudsigt lå med udsigt til en sump og det andet havde lidt havudsigt. Rengøringsniveau var under middel. Kopper og glas blev skyllet under det rindende vand på badeværelset og sat til Tørring.Der blev først gjort rent ved 16-17 tiden og nogle gange senere. Iflg. Personalet fordi de havde så travlt og så mange værelser at gøre rene. Håndklæder der skulle vaskes blev hentet først på formiddagen og der kom ikke rene før sidst på eftermiddagen nogle dage først efter kl. 18 . Det var kun 1 håndklæde pr. Person og fik at vide at de kun blev skiftet hver 3 dag. Så det var med at huske hvilken ende man havde brugt til hvad. Vi havde bestilt halvpension og har aldrig oplevet så kedeligt noget mad og så lidt at vælge i mellem. Belysningen både på værelserne og i restauranten var extrem dårlig. Det blæste så meget i restauranten at vi måtte sidde med jakker på for at kunne spise aftensmad. Der var dagligt strømsvigt og flere gange også vand svigt.
Øv med øv på
Jeg læste anmeldelser om hotellet INDEN ankomst.. der er flere der har skrevet at man ikke får de værelser man bestiller/BETALER for. Og derfor talte jeg med mit rejseselskab inden afrejse. ALLIGEVEL forsøger man at snyde mig og sige at værelset ikke var der. Jeg blev naturligvis gal og holdt på min ret og ‘pludselig’ var vores værelse - det vi havde bestilt - klart til os og vi ‘fik’ B1 istedet for at blive puttet ned bag i ved B26. Utroligt man skal blive vred i halvanden time. (fx drejer hotellet ‘havudsigt’ til ‘værelse vendt mod havet ligemeget om der er en bygning foran’) Gambia som helhed er fattigt og hver dag må man forholde sig til tiggende mennesker - selv flere af hotellets ansatte er meget nærgående mht sørgelige historier - nogle mere sande end andre... men når man opdager hvordan visse ansatte behandles så chokeres man. Men det ændrer ikke på at man konstant skal være på vagt overfor og forholde sig til deres fattigdom. Bestiller man halvpension er middag på ala Carte - og der er ikke vildt meget at vælge mellem og meget af smagen var pænt sagt kedelig - og desværre var der en ikke helt gennemstegt kylling som fik konsekvenser i 5-6 dage for os...! Men når madvarer transporteres på trillebør i 33graders varme så må det jo gå galt. Men tjenerne er flinke og imødekommende. Vi boede på Balafondelen - voksenresortet. Bygget i 2016 stod der chokerende nok for mage til sjusk med lister og anden grim finish skal man da lede længe efter og i mine øjne byggemæssigt forkert da indgangen ligger (med vindfang!) lige ud mod havet (ihvertfald ved B1) hvilket bevirker at al larm fra bølger og vind ‘fanges’ og buldrer 24timer i døgnet!! Så vi sov med puder over hovedet! Toilet/badeværelse UDEN dør er ikke noget for os og det er det noget man bør byde gæster fra Europa? Jeg håber at folk vil bruge Trip Advisor og skrive om deres oplevelser da det ikke er tilladt her at skrive om andres oplevelser
Lo mejor es el personal.
Lo principal que queremos dejar escrito es el personal del resort. Nos acogieron con mucha amabilidad y damos las gracias a Lamin m F. Camara el maneger asistente del restaurante y todo el equipo, hicieron que los días pasarán volando. Volveremos muy pronto!
© Trip Advisor