Flyselskabet Braathens International Airways har indgivet konkursbegæring.
Mandag den 30. september indgav flyselskabet Braathens International Airways konkursbegæring med øjeblikkelig virkning.
Vi arbejder fortsat intensivt på nye flyvningsløsninger og vil løbende holde de berørte passagerer, der har en ud- og/eller hjemrejse med Braathens, orienteret. Vi arbejder i kronologisk rækkefølge med den nærmeste først.
Hvis du befinder dig på et rejsemål og har en returflyvning med Braathens, har vi arrangeret en ny flyvning til dig og informeret dig herom. Kontakt vores personale på dit rejsemål, hvis du ikke har modtaget besked om de nye flyvetider.
Hvis du har en rejse senere på efteråret eller vinteren, hvor flyvningen skulle være opereret af Braathens, vender vi tilbage med mere information senest den 15. oktober.
Hvis du har en rejse næste sommer, hvor flyvningen skulle være opereret af Braathens, vender vi tilbage med mere information senest den 1. november.
Hvis du rejser med et andet flyselskab end Braathens, er du ikke berørt af dette.
Ofte stillede spørgsmål og svar
Hvis du har en kommende udrejse med Braathens, vil vi gøre alt, hvad vi kan, for at finde en alternativ flyløsning – eller, hvis dette ikke er muligt, en erstatningsrejse. Hvis det heller ikke kan lade sig gøre, annulleres rejsen, og du får alle indbetalte penge tilbagebetalt inden for 7 dage, til samme betalingsmetode som blev brugt ved købet.
Man har ikke ret til kompensation for eventuelle ekstraomkostninger fra os hos Apollo i tilfælde af konkurs, da dette er en begivenhed helt uden for vores kontrol. Eksempler på sådanne omkostninger er: feriedage taget forgæves, unødvendige rejser til og fra lufthavnen, dyrere parkering osv. Vi anbefaler, at man som kunde undersøger muligheden for kompensation via eget forsikringsselskab eller konkursboet.
Hvis du skal rejse hjem med Braathens, vil vi som rejsearrangør sørge for en ny hjemrejse til dig. Hvis din hjemrejse bliver forsinket, har du ret til indkvartering og forplejning i den tid, du venter på at komme hjem. Hvis du selv lægger ud, så husk at gemme kvitteringer.
Man har ikke ret til kompensation for eventuelle ekstraomkostninger fra os hos Apollo i tilfælde af konkurs, da dette er en begivenhed helt uden for vores kontrol. Eksempler på sådanne omkostninger er: feriedage taget forgæves, unødvendige rejser til og fra lufthavnen, dyrere parkering osv. Vi anbefaler, at man som kunde undersøger muligheden for kompensation via eget forsikringsselskab eller konkursboet.
Hvis du har en udrejse booket med Braathens, vil vi forsøge at tilbyde en alternativ flyløsning. Hvis dette ikke lykkes, vil rejsen blive annulleret, og du får alle indbetalte beløb tilbagebetalt til samme betalingsmetode som ved købet – inden for 7 dage.
Hvis du befinder dig på et rejsemål og skal hjem med Braathens, sørger vi for en ny hjemrejse til dig. Ved forsinket hjemrejse har du ret til indkvartering og forplejning, mens du venter. Hvis du selv lægger ud, så husk at gemme kvitteringer.
Du har ikke ret til kompensation for eventuelle ekstraomkostninger fra Apollo ved en konkurs, da dette er en begivenhed helt uden for vores kontrol. Eksempler på sådanne omkostninger er: feriedage taget forgæves, unødvendige ture til og fra lufthavnen, dyrere parkering osv. Vi anbefaler, at du som kunde undersøger muligheden for kompensation via dit eget forsikringsselskab eller konkursboet.
På grund af omstændighederne er det ikke muligt for Airshoppen at overføre forudbestilte varer til dit nye fly. Airshoppen vil derfor automatisk udstede en fuld refusion. Hvis dit nye fly er med Jettime, SAS Charter eller Sunclass Airlines, kan du lave en ny ordre ved at logge ind på Min rejse.
Som følge af Braathens' konkurs vil Braathens ikke længere operere flyvninger for Apollo. Ved spørgsmål vedrørende optioner købt gennem Paxport til sådanne flyvninger bedes du kontakte Paxport for yderligere assistance og eventuel refusion. Paxport Support +46 (0)8 12 13 38 59, support@paxport.net
Vi vil gøre vores bedste for, at I får den samme service. I tilfælde af, at I ikke modtager flymad, vil vi refundere beløbet for denne.
Rejsevilkår
Her finder du generelle rejsevilkår for pakkerejser, grupperejser, udflugter, krydstogter, kun flyrejser og rejsegarantier.