Glemte sager
Her finder du informationer om forhold der relaterer sig til din rejse, hvis du har glemt eller mistet sager undervejs.
Hvis du er landet her på siden, er det sandsynligvis fordi en af dine ejendele har besluttet sig for at blive lidt længere sydpå. Uanset om det drejer sig om noget stort, småt eller blot noget, der har særlig værdi for dig, gør vi alt, hvad vi kan for at finde det og få det sikkert tilbage til dig – så længe det er glemt på hotellet eller i transferbussen.
Sådan fungerer det:
Opret en sag Klik på linket nedenfor og udfyld formularen. Du modtager en bekræftelse via e-mail, når vi har modtaget din sag. OBS! Læs venligst de vigtige oplysninger om glemte sager nedenfor, inden du udfylder formularen.
Vi undersøger sagen Vi kontakter hotellet eller busselskabet og forsøger at finde din genstand.
Vi kontakter dig Hvis vi finder din ejendel, kontakter vi dig via e-mail, SMS eller telefon med oplysninger om forsendelse og pris.
Hvis vi ikke finder noget Hører du ikke fra os inden for 4 uger, betyder det desværre, at din genstand ikke er blevet fundet, og sagen lukkes. Bemærk, at oprettelsesgebyret ikke refunderes.
Hvad koster det?:
Det koster 500,- at oprette en sag.
Hvis vi finder din genstand, skal du desuden betale for forsendelsesomkostninger.
Vigtige informationer om Lost & Found Før du indsender en sag:
Du kan først indsende en Lost & Found-sag, når du er kommet hjem fra rejsen. Er du stadig på dit rejsemål, skal du kontakte vores rejseledere.
Vi kan kun behandle sager, hvis du har været på en rejse med Apollo-rejseledere. Er du i tvivl om dette gælder for dit rejsemål, så kontakt vores kundeservice.
Vi kan kun undersøge sager med genstande glemt på hoteller eller i vores transferbusser. Hvis du har glemt noget i flyet, lufthavnen eller et andet sted, skal du kontakte det relevante flyselskab eller de lokale myndigheder.
Genstande glemt andre steder:
Hvis du har glemt noget uden for vores hoteller eller transferbusser, kan Apollo i visse tilfælde hjælpe med hjemsendelse – men kun hvis du selv har lokaliseret genstanden og ved præcist hvor den befinder sig.
Dette gælder kun destinationer med Apollo-rejseledere.
Vigtigt at vide om hjemsendelse:
Det er ikke alle genstande, vi har mulighed for at sende. At vi finder en genstand, betyder ikke, at vi kan sende den til dig. Læs venligst nedenstående information for at sikre, at din genstand kan sendes, hvis den bliver fundet.
Vi kan ikke sende genstande med personfølsomme oplysninger i henhold til GDPR. Det gælder fx kørekort, betalingskort, sygesikringskort osv.
Vi kan ikke sende genstande, der indeholder batterier, såsom bilnøgler, telefoner, computere osv. Der kan gøres undtagelser, hvis batteriet kan tages ud.
Vi kan ikke sende kontanter.
Apollo påtager sig intet ansvar for eventuelle skader under transporten.
Når din genstand er fundet og forsendelsen bekræftet, afsluttes din sag hos Apollo.
Eventuelle spørgsmål eller reklamationer vedrørende forsendelsen skal rettes direkte til transportøren. Du vil modtage information om fragtfirma samt evt. track & trace-nummer, når pakken er sendt.
Har du spørgsmål? Kontakt vores kundeservice. Vi håber, vi kan hjælpe dig med at få din ejendel hjem igen!
Hvis du har glemt noget på flyet eller i lufthavnen herhjemme, så skal du kontakte hittegodsafdelingen i den respektive lufthavn, eftersom flyselskabet altid tager glemte ejendele med hjem til afrejselufthavnen. Så hvis du har glemt noget enten ombord på flyet eller lufthavnen herhjemme, bedes du venligst kontakte hittegodsafdelingen i din afrejselufthavn.
Du kan læse mere om afdelingerne i de respektive lufthavne herunder:
Er ejendelen i stedet glemt eller mistet i lufthavnen på rejsemålet, så anbefaler vi dig at kontakte lufthavnen direkte.