3. Rejse med et formål
En rejseform, der har været stigende i popularitet gennem flere år, er træningsrejser. Men det, der engang var forbeholdt dem med særlige interesser, er nu blevet en trend blandt alle målgrupper. Hos Apollo er det rejsearrangørens rene sportshoteller, der topper salgslisterne – og bag bookingerne er alt fra familier og vennegrupper til solorejsende og eliteatleter. Alle vil på aktive ferier.
”Rejser med fokus på motion og velvære er blevet så trendy, at det har fået sit helt eget begreb, nemlig ”Tranformational Trips”. Det dækker over, at vi rejser med det formål at udvikle os selv, dyrke motion, dyrke vores egne interesser og møde ligesindede – og det har samtidigt ført til, at rekordmange mennesker begiver sig ud at rejse alene,” fortæller Glenn Bisgaard.
Trenden er også blevet populær blandt seniorerne, som er mere aktive end nogensinde. Interessen for den aktivitetsfyldte ferie er således blevet så stor, at Apollo har udviklet et rejsekoncept tilpasset målgruppen 55+ under navnet Apollo Silver. Herunder lancerer rejsearrangøren i år temabaserede eventuger med fokus på blandt andet fysisk aktivitet og dans.
4. Én rejse, flere destinationer
Mens 90'erne for længst har fået et comeback i modebilledet, er det 80'erne, der influerer på rejsescenen i 2024. Ø-hop er nemlig tilbage for fuld skrue!
Efter at Apollo lancerede sine første kombinationsrejser, er interessen steget så dramatisk, at rejsearrangøren i år udvider initiativet yderligere. Alene i Grækenland kan danskerne vælge mellem hele 65 forskellige kombinationsmuligheder – fra ø-hop på Kykladerne til to forskellige feriebyer på én ø.
”Vores kombinationsrejser kan ses som en opgradering af det traditionelle ø-hop. Du kan vælge mellem utallige forskellige destinationer, hoteller og rejselængder, mens du bestiller alt på forhånd. Det betyder, at du ikke skal bekymre dig om fx udsolgte færger eller fyldte hoteller midt i højsæsonen. Og det uden at det er på bekostning af rejseeventyret,” forklarer Glenn Bisgaard.