Bestilling og betaling af rejse
Her har vi samlet al information, der er værd for dig at vide i forbindelse med bestilling og betaling af rejse. Inden du booker en rejse, er det vigtigt at du sætter dig ind i reglerne for både selve bestillingen og gennemførelsen af rejsen. Særligt vigtigt er det, at du kender vores Almindelige betingelser for pakkerejser, som beskriver aftalen mellem dig som kunde og os som rejsearrangør.
Du kan nemt booke din rejse på vores hjemmeside, på telefon 35 20 19 00, eller ved personligt fremmøde på vores kontor: Amager Strandvej 390, 4. sal, 2770 Kastrup. Se vores aktuelle åbningstider her.
Kontaktinformation Den person, der foretager bookingen, registreres som hovedbooker. Ændringer eller afbestillinger skal foretages af hovedbookeren – enten skriftligt eller mundtligt. Det er vigtigt, at der angives et gyldigt mobilnummer ved booking. Vigtige oplysninger og ændringer undervejs i din rejse sendes via SMS eller meddeles telefonisk på det oplyste nummer. Husk derfor altid at medbringe denne mobiltelefon på rejsen. Mister du din telefon eller får den stjålet under ferien, skal du straks kontakte vores personale og oplyse et alternativt nummer, så vi fortsat kan nå dig.
Bookingbekræftelse Når din booking er gennemført, modtager du en bekræftelse på e-mail. Her får du også adgang til Mit Apollo, hvor du finder yderligere oplysninger om din ferie.
Vi sælger flybilletter til de fleste af vores charterrejsemål. Dette indebærer en flyrejse uden indkvartering, mad under flyvningen eller indchecket bagage. Transport til og fra lufthavnen er heller ikke inkluderet og kan heller ikke bestilles for dem, der kun køber flybilletter. Flere andre tilvalg kan dog tilvælges i forbindelse med bestilling af rejsen og efterfølgende på Mit Apollo.
Vi tilbyder kun et begrænset antal flybilletter pr. flyvning, og ved køb af tur/retur-billetter skal udrejsen benyttes, ellers aflyses hjemrejsen automatisk. Ændringer i flytider kan forekomme, og meddelelser sendes til det registrerede mobilnummer. Tjek derfor, at nummeret opgivet ved bestilling af rejsen er korrekt, og hav telefonen med på rejsen.
Rene flybilletter er ikke omfattet af Pakkerejseloven, og Almindelige betingelser for pakkerejser gælder ej heller ved køb af rene flybilletter. Vi tillader desuden ikke køb af flybilletter alene, hvis formålet er at sammensætte egne hotel- eller landarrangementer til videresalg som pakkerejser. Det er heller ikke tilladt at købe flybilletter udelukkende med henblik på videresalg.
Apollo kan uden erstatningsansvar aflyse flyvninger:
Hvis der er for få passagerer booket, og forudsat at de rejsende får besked mindst to uger før afgang.
Hvis forhold uden for Apollos kontrol opstår, som Apollo ikke med rimelighed kunne have forudset ved aftalens indgåelse, fx krig eller krigshandlinger, naturkatastrofer, farlige smitsomme sygdomme eller andet, der kan sidestilles hermed. Apollo følger altid Udenrigsministeriets rejsevejledninger.
Ved flyaflysninger refunderes det indbetalte beløb.
One way billetter Enkeltbilletter (ud- eller hjemrejse) kan kun købes til udvalgte rejsemål og afgange. Antallet af pladser er begrænset, og på nogle rejsemål er det ikke muligt kun at booke en returbillet.
Vores priser justeres løbende efter udbud og efterspørgsel. Det betyder, at prisen på en rejse kan ændre sig flere gange dagligt – særligt hvis efterspørgslen på en bestemt rejse stiger eller falder. Derudover kan priserne blive påvirket af kampagner samt tilbud fra flyselskaber og hotelkæder.
Den pris, der fremgår af din bestillingsbekræftelse og billet, er den gældende pris for din rejse.
Når du bestiller drømmerejsen, kan det være svært at forudsige, hvad fremtiden bringer. Uventede situationer kan opstå og spolere dine rejseplaner. I sådanne tilfælde er hverken en indbo- eller en rejseforsikring tilstrækkelig - derfor anbefaler vi altid, at du tegner en afbestillingsforsikring. Det giver dig ekstra tryghed før afrejse!
Hos os er det muligt i forbindelse med bestilling af charterrejser at tilvælge vores egen afbestillingsforsikring. Den kan du læse mere om på siden her. Bemærk venligst, at denne skal være tilføjet inden betaling på rejsen.
Bestiller du derimod en rejse med rutefly, som du selv sammensætter på vores hjemmeside, så kan vi anbefale dig at tegne en afbestillingsforsikring gennem Gouda Rejseforsikring. Bemærk venligst, at denne skal købes samme dag, som du bestiller din rejse eller senest ved indbetaling af depositum.
Fristen for betaling afhænger af, hvor lang tid der er til rejsens start. Bemærk, at rejsen automatisk annulleres, hvis betaling ikke sker inden forfaldsdatoen.
Hvis rejsen skal betales samme dag som bestillingen, skal dette ske med kreditkort direkte via vores hjemmeside.
Dage før afrejse
60 dage eller mindre: Rejsen betales med det samme via Mit Apollo.
60 dage eller mere: Depositum betales inden for 5 dage. Restbeløbet skal betales senest 60 dage førend afrejse*)
(*) Undtagelser:
Rejser med rutefly og fast rejselængde:
Depositum betales samtidig med bestilling. Husk at angive navn præcis som i passet – flyselskaber tillader sjældent ændringer efterfølgende.
Rejser med rutefly og fleksibel rejselængde:
Hele beløbet skal betales straks ved bestilling, uanset afrejsetidspunkt.
Du kan finde flere oplysninger om de aktuelle betalingsmåder på denne side.
Når du rejser til et EU-land, Norge, Island, Liechtenstein eller Schweiz skal du medbringe det blå EU-sygesikringskort. Kortet dokumenterer, at du har ret til nødvendig offentlig behandling på samme vilkår som landets egne borgere.
Vigtigt at vide:
Du har kun ret til behandling hos læger, tandlæger og sygehuse, der er tilknyttet den offentlige sygesikring i det pågældende land.
I nogle lande kan du blive opkrævet egenbetaling for behandling – præcis som de lokale borgere.
Du kan også risikere selv at skulle lægge ud for behandlingen og derefter søge refusion.
Hvad dækker kortet ikke?
Udgifter til hjemtransport ved sygdom eller ulykke.
I visse lande dækker det heller ikke alle udgifter til sygetransport (f.eks. ambulance eller transport til hospital).
På baggrund af overstående så anbefaler vi altid, at du tegner en særskilt rejseforsikring, således du også er dækket ind i forhold til hjemtransport og eventuelle ekstra omkostninger ved sygdom eller uheld i udlandet.
Du kan læse mere om det blå EU-sygesikringskort på borger.dk.
Uanset hvor i verden du rejser hen, anbefaler vi altid, at du tegner en rejseforsikring. Det giver ekstra tryghed under hele din ferie! Med vores rejseforsikringer er du dækket mod de mest almindelige uforudsete hændelser på rejsen – og i tilfælde af der sker noget, slipper du for at betale selvrisiko.
Vi tilbyder flere forskellige rejseforsikringer med varierende dækningsomfang i samarbejde med Gouda Rejseforsikring, så du kan vælge netop den løsning, der passer til dine behov. Er du i tvivl om, hvilken forsikring der er den rette for dig? Vores rejsekonsulenter hjælper dig gerne med at finde den rigtige løsning. Du kan også læse mere om mulighederne på denne side.