Inden afrejse

Bestilling og betaling

Se alt omkring bestilling, betaling, afbestillingsforsikring, navneændringer og billetter her. 

Læs mere her

Børn og unge under 18 år

På denne side kan du få information omkring at rejse med spædbørn, børn og unge under 18 år. 

Læs om børn og unge her

Pas & visum

For at sikre at intet vil komme i vejen for din ferie, skal du huske at læse reglerne for pas og visa omhyggeligt. 

Læs om pas & visum her

UM's rejsevejledninger

Apollo følger rejsevejledninger fra Udenrigsministeriet og arrangere ikke rejser til lande eller områder, som Udenrigsministeriet fraråder alle ikke nødvendige rejser til. Frarådes rejser til et land eller region/område, som Apollo har rejser til, vil alle gæster blive kontaktet med henblik på annullering og refundering eller ombooking til andet rejsemål. Sker frarådelsen mens man befinder sig på rejsemålet, vil Apollo i samarbejde med Udenrigsministeriet vurdere, hvad der skal gøres. Normalt betyder dette, at Apollo stopper alle rejser til rejsemålet, men at hjemrejsen for dem der befinder sig på rejsemålet ikke ændres. Dette kan dog ændres i tilfælde af, at Udenrigsministeriet eksempelvis anbefaler evakuering. 

Hold dig opdateret på Udenrigsministeriets hjemmeside eller få Udenrigsministeriets rejsevejledninger, råd og vejledning, vigtige kontaktoplysninger og tilmeld dig danskerlisten inden rejsen gennem Udenrigsministeriets app Rejseklar.

Hent appen Rejseklar her

Rejseforsikringer

Pakkerejsegaranti

Din pakkerejse – vores ansvar!

  • Du er dækket af pakkerejsegarantien!
  • Vi er der for dig
  • Vi er dit ene kontaktpunkt både før, under og efter rejsen!
  • Altid nemt, trygt og sikkert at købe din rejse hos os!
     

Når du bestiller en pakkerejse med fly og hotel hos Apollo, har vi som rejsearrangør ansvaret for, at du får den rejse, som du har betalt for gennem os.

Sker der således ting undervejs, som gør, at du ikke får det produkt, du har betalt for, har du mulighed for at få erstatning for det tab, du måtte have oplevet. Det være sig mht. fly, hotel, biludlejning eller andre produkter, som du har købt gennem Apollo i forbindelse med din pakkerejse.

Oplever du af den ene eller anden årsag problemer i forbindelse med din rejse, er det vigtigt, at du frembringer din klage, så snart, du mener, der er tale om mangler. Vi tager hånd om din klage, og du er dækket inden for de rammer, som gælder for pakkerejser.

Du kan læse mere om dine rettigheder som forbruger af pakkerejser her.

Læs desuden mere om de særlige regler for pakkerejser på Rejsegarantifondens hjemmeside.

Rejsende med særlige behov

Vi hjælper dig med at finde gode rejsemål og hoteller, hvor der er plads til fx kørestol.

Læs mere

Apollos rejseapp

I vores rejseapp får du lokale tips og praktiske kort. Du kan også booke udflugter i appen!

Se mere her

Hent Rejseklar appen

Få Udenrigsministeriets rejsevejledninger, råd og vejledning, vigtige kontaktoplysninger og tilmeld dig danskerlisten inden rejsen.

Hent appen Rejseklar her

Mere information inden din rejse

Billeder

Billederne på www.apollorejser.dk samt i vores brochurer er i visse tilfælde taget med vidvinkelobjektiv, og det betyder, at hoteller, pools og værelser kan se større ud end de i virkeligheden er. Tænk på, at hotellerne har værelser, der vender i andre retninger end vist på billederne.
Nogle hoteller har også flere bygninger end dem, man kan se på billedet.

Kombinationsrejser

På kombinationsrejser, hvor 2 eller flere rejsemål kombineres, er transport mellem destinationerne og fra/til lufthavnen inkluderet i rejsens pris.
Ønsker du at booke en kombination, som ikke fremgår af listen, vil transport mellem destinationerne ikke være inkluderet i rejsens pris. Kun transport fra lufthavnen til første hotel og til lufthavnen fra sidste hotel vil være med i rejsens pris, medmindre andet er angivet på din bookingbekræftelse.

Alle informationer om transport, afhentningstider etc. oplyses på rejsemålet. Eventuelle billetter til færge, fly etc. vil ligeledes blive udleveret på rejsemålet.
På nogle oversøiske kombinationsrejser udleveres flybilletter til lokale flyvninger/indenrigsfly hjemmefra.

Ved ankomst og/eller afrejse kan der forekomme overnatning på den destination, du flyver til/fra i forbindelse med ud- og hjemrejsen.

Se vores kombinationsrejser her

Overdragelse af rejsen

Hvis du skulle blive forhindret i at rejse, har du mulighed for at overdrage rejsen til en anden. Du skal være opmærksom på, at overdragelse af rejser med rutefly normalt ikke kan ske senere end seks uger før afrejse. På rejser med charterfly kan overdragelse ske 5 døgn før afrejse. Både du og den, du overdrager rejsen til, hæfter for betaling af rejsen. Overdragelsen skal godkendes og bekræftes af Apollo. Vi tager et gebyr for overdragelsen, som dækker de udgifter, vi har i den forbindelse. Gebyret er mindst kr. 300,-. Se Almindelige Betingelser for deltagelse i Pakkerejser pkt. IV.B.3 

Rejselængde

Rejsens længde regnes fra afrejsedag til hjemkomstdag – begge dage inklusiv. Det gælder også selvom man f.eks. rejser om aftenen og kommer hjem om morgenen, hvorfor den oplyste rejselængde ikke er antal hele dage.

Rejsetider

Oplysningerne om afrejse-/ankomsttider er forventede. Der kan forekomme ændringer af tiderne og rejseruten, hvis flyselskabet af trafikmæssige årsager er nødt til at ændre flyvningen.

Uspecificerede rejser

En uspecificeret rejse medfører specielle regler og bør kun vælges, såfremt man ikke stiller krav til indkvarteringen på rejsemålet. Indkvarteringsstedet kan være beliggende hvor som helst på det pågældende rejsemål, og indkvarteringen behøver ikke at have nogen forbindelse med vort ordinære program i øvrigt. Indkvartering behøver ikke være på et hotel, men kan være på et mindre pensionat. Flytning fra et indkvarteringssted til et andet kan forekomme, også flere gange under opholdet. Flytning kan ske med ned til 12 timers varsel. Standarden vil være lav. Rengøring og pension er ikke inkluderet, uanset hvad hotellets andre gæster tilbydes. Normalt vil der være eget bad og toilet i forbindelse med værelset, men det kan ske, at dette er beliggende på gangen. Aircondition og sikkerhedsboks kan ikke forventes. Hvis det findes, vil det være mod betaling, uanset om hotellets andre gæster tilbydes det gratis, og det afregnes direkte med hotellet. Restaurant, bar, brugbar swimmingpool, wifi og andre hotelfaciliteter kan ikke forventes. Rejselederservice kan fås igennem Apollos servicekontor, og kontakten varetages af den rejsende selv. Udflugtsmuligheder kan ikke garanteres.

Trafikstøj, støj fra natteliv, dyreliv, flystøj, byggestøj og lignende gener må påregnes.
Ønskes en anden indkvartering efter ankomst til rejsemålet undersøger vore rejseledere gerne, om det er muligt. Man skal da betale differencen mellem den betalte grundpris og grundprisen på det ønskede hotel/lejlighed på rejsemålet, beregnet ud fra gældende dagspriser + et afbestillingsgebyr svarende til 3 dage på det oprindelige hotel + et administrationsgebyr. Flytter man til et andet hotel, skal man selv sørge for og selv betale for transporten til lufthavnen ved afrejse.
Normalt modtages ikke reklamationer over indkvarteringsstandarden på denne type rejser.

I tilfælde af at man rejser flere personer sammen, som kræver flere værelser/lejligheder, så er det ikke sikkert, at man kommer til at bo på samme hotel. Det er dog muligt mod et gebyr at få garanti for, at man kommer til at bo på samme hotel. Gebyret er 200,- pr. person pr. uge for europæiske destinationer og 250,- pr. person pr uge for oversøiske destinationer. Kontakt vores rejsekonsulenter for at få dette tilført på din booking.

Vaccinationer & medicin

Pillepas/Medicin på rejsen

Medbringer du medicin, som er nødvendig under rejsen, skal du altid pakke det i håndbagagen. Du skal dog være opmærksom på, at når du rejser til udlandet og har medicin med, så kan du risikere, at myndighederne i udlandet gerne vil have en forklaring på, hvorfor du rejser med medicin.  

Ved rejser til lande i Schengen-samarbejdet skal du for at medbringe visse medicintyper derfor have et såkaldt pillepas. Pillepasset udstedes på apoteket, som også kan vejlede om medicin på rejsen.
Læs mere her

BEMÆRK!
Vær opmærksom på, at lande udenfor Schengen, kan have helt specifikke krav omkring dokumentation, Vi anbefaler altid, at der tages kontakt til det pågældende lands ambassade, for at forhøre sig om gældende regler vedr. pillepas.

Vaccinationer

Det er dit ansvar, at du har de vaccinationer, som anbefales eller er påkrævet for indrejse. For oplysninger om vaccinationer henviser vi til information om rejse-vaccination hos Statens Seruminstitut. Læs mere her »

Ændringer

Inden afrejse kan det forekomme, at der sker ændringer af rejsen, f.eks. hvis der påbegyndes et byggeri nær det hotel, der er bestilt. Ligeledes kan det ske, at hotellerne bliver overbooket, dvs. de lejer flere værelser ud, end der forefindes. Dette kan ske, selvom vi har indgået en aftale med hotellet om et vist antal værelser. I en sådan situation kan vi være nødt til at finde et andet hotel til dig, og vi bestræber os på, det er af samme standard. Eventuelle ændringer meddeles hurtigst muligt pr. brev eller telefon.

Ønsker om placering m.v.

Du er velkommen til at give os specielle ønsker som f.eks. placering på hotellet. Disse ønsker lader vi gå videre til hoteller, men vi kan af gode grunde ikke garantere, at ønskerne kan opfyldes, da det ikke er os, der bestemmer den endelige placering. For din egen skyld er det en god idé, at dit ønske er noteret på bookingbekræftelsen og billetten. Det er gratis at få påført et ønske.
Husk at særaftaler kun er gældende, hvis de bliver skrevet på bookingbekræftelsen/billetten ved tilkendegivelse af, at der er tale om et løfte.
Et ønske om en bestemt udsigt kan ikke opfyldes, hvis denne udsigt normalt kan tilkøbes ved bestilling af rejsen. Skriver vi i en værelsesbeskrivelse f.eks. : ”Balkon, nogle med hel eller delvis havudsigt”, så vil der være tillæg for både delvis havudsigt og for havudsigt. Disse udsigter kan derfor ikke ønskes. Kun ledige værelsestyper og udsigter vises i bookingbilledet.  

Såfremt at man har specielle ønsker om, hvor man vil sidde på flyet, så kan man på de fleste flyselskabers hjemmeside forudbestille sæder. Flyselskaberne prøver naturligvis altid at placere familier ved siden af hinanden, men det er ikke altid, der er praktisk muligt, så hvis man vil være sikker på at få pladser ved siden af hinanden – eller hvis man har andre ønsker til, hvor man gerne vil sidde på flyet – så er det vigtigt, at man forudbestiller disse pladser. Det kan gøre på vores hjemmeside under Flyselskaber / det aktuelle flyselskab / Seating.