Bestilling og betaling

Her finder du information om Min Rejse, afbestilling af rejsen og vores afbestillingsforsikring, som sikrer dig økonomisk, hvis rejsen skal annulleres.

Afbestilling og forsikring

Afbestilling

Afbestilling skal ske lige så snart du er forhindret i at rejse. Under Almindelige Betingelser finder du vejledning i hvordan du skal forholde dig i forhold til afbestilling af rejse. Eventuel tilbagebetaling af afbestilt rejse, sker til den der står som bestiller af rejsen så hurtigt som den nødvendige dokumentation er Apollo i hænde. Kommer du for sent til flyafgang annulleres rejsen, og der vil ikke være tilbagebetaling af rejsens pris.

Læs mere om vores afbestillingsforsikring her

Booking af rejse

Du kan booke rejsen på apollorejser.dk, telefon 35201900, eller på vores kontor på Amager Strandvej 390, 4. sal, 2770 Kastrup.

Kontaktinformation

Den, som booker rejsen, står som hovedbooker. Eventuelle ændringer og afbestilling skal gøres af hovedbookeren (skriftligt eller mundtligt). Det er vigtigt, at der tilføjes et mobilnummer på bookingen. Eventuelle ændringer på ferien bliver sendt via SMS eller informeret ved opringning til det nummer, der tilføjes på bookingen. Det er derfor vigtigt, at du medbringer mobilen på rejsen. Skulle du være så uheldig at miste eller blive frastjålet din telefon på ferien, er det vigtigt, at du kontakter vores personale med alternativt mobilnummer, hvor du kan kontaktes under ferien.

Bookingbekræftelse

Så snart du har gennemført din booking, vil du modtage en mail, som bekræfter bookingen. Her henvises du til Min Rejse for mere information.

Forbehold for ændringer

Der tages forbehold for at vores priser og andre oplysninger på Apollorejser.dk kan indeholde fejl. Eventuelle fejl vil blive varslet hurtigst muligt og senest i løbet af nærmeste hverdag, hvor en eventuel prisfejl vil blive korrigeret.

Tilslutningsfly 

Hvis du køber tilslutningsfly i forbindelse med din rejse, anbefales det, at lægge en tidsmargin på 3-4 timer mellem ankomst og afrejse på både ud- og hjemrejsen. Det anbefales også, at du køber en billet der kan ændres i tilfælde af aflysninger, forsinkelser og lignende.

Rene flybilletter

Apollo tillader ikke køb af rene flybilletter, som efterfølgende kan sammensættes og pakkes med egne hoteller eller andet landarrangement, og derefter sælges som en færdig pakkerejse. Vi tillader heller ikke køb af rene flybilletter til videresalg.

Betaling/depositum

Betalingsregler:
• Er rejsen booket, så der er mere end 60 dage til afrejse forfalder depositum 5 dage efter bookingdatoen. Restbeløbet skal være Apollo i hænde 60 dage inden afrejse.
• Er der 60 dage/eller mindre til afrejse, forfalder betalingen 0-24 timer efter bestilling, når der bestilles direkte på telefon hos Apollo på 35 20 19 00. Betalingsfristen varierer alt efter hvor, tæt på afrejse rejsen er bestilt.
• Bookes der direkte på apollorejser.dk, og der er 60 dage eller mindre til afrejse, forfalder betalingen straks.
• Overholdes betalingsbetingelserne ikke, har rejsebureauet lov til at annullere rejsen uden varsel.
• For rejser inden for Europa (herunder lande ved Middelhavet samt De Kanariske Øer) udgør depositum kr. 1.400,- pr. rejsende samt evt. afbestillingsforsikring, rejseforsikring og andre gebyrer. For oversøiske rejser udgør depositum kr. 2.500,- pr. rejsende samt evt. afbestillingsforsikring, rejseforsikring og andre gebyrer.

Man kan betale på følgende måder:

1. Online på apollorejser.dk
Når du betaler direkte på Apollos hjemmeside, registreres betalingen med det samme i vores bookingsystem. Betaler du online, kan du samtidig bestille en kvittering, der vil komme direkte på din mail.
Apollos online betalingssystem tager alle gængse kreditkort.
Klik her for at betale online »

2. Betal i vores butik
Apollos butik er kontantfri, grundet sikkerhedshensynet til personalet. Det er ikke muligt for vores personale at foretage betaling via telefon eller i butik.

3. Betal med Apollos gavekort
Du kan betale med Apollos gavekort i butikken eller via telefonen
Læs mere om Apollos gavekort »

4. Betal med Klarna
Med Klarna kan du betale på den måde, der passer dig bedst. Desuden er du altid omfattet af Klarnas køberbeskyttelse. Læs mere om betaling med Klarna her.

5. Betaling fra udlandet
Betaler du fra udlandet, skal du benytte nedenstående swift + IBAN

IBAN : DK0852950010007399
Swift : ESSEDKKK
Samt bookingnummer som reference.

6. Betal din rejse med MobilePay
Aktivér dit kort til nethandel!
For at kunne betale på nettet via MobilePay, skal du aktivere dit betalingskort til nethandel i MobilePay.
Sådan aktiverer du dit kort:
1.    Åbn MobilePay app'en
2.    Gå ind under "Indstillinger"
3.    Vælg "Betalingskort"
4.    Klik på "Aktiver til nethandel"
5.    Nu vil du blive bedt om at aktivere dit Dankort med brug af NemID/MitID - det skal du kun gøre denne ene gang.
Har du flere kort tilknyttet i MobilePay, skal du vælge hvilket af dem, du vil betale med, når du handler på nettet.
Hvis du har hemmelig adresse og endnu ikke har identificeret dig i MobilePay-appen, kan du aktivere dit kort ved at ringe til Danske Bank på 45 144 447.
 

For yderligere spørgsmål kan Apollos økonomiafdeling kontaktes enten via mailadressen: operationseconomy@apollo.se eller på telefon 35 20 19 03 hverdage ml. 10.00-12.30.

Ved betaling med kreditkort pålægges følgende gebyrer:
Visa/Dankort 0%
Eurocard/MasterCard/Visa 0%

OBS! Ønsker du at ændre din indbetalingsform opkræves et administrationsgebyr på kr. 200,-

Min Rejse

Din booking, rejsedokumenter og anden vigtig og brugbar information finder du ved at logge ind på Min Rejse på apollorejser.dk. Du logger ind med dit bookingnummer (8 cifre) og dit efternavn.

Her finder du en oversigt over, hvad du har bestilt, alle priser, betalingsoplysninger og anden vigtig information. Det er kundens ansvar at sikre, at oplysningerne på bookingen er korrekte. Er der noget, som ikke er korrekt, skal du kontakte os hurtigst muligt med information.

Under Min Rejse kan du også bestille eller ændre forskellige tilvalg så som transfer, mad på fly, udflugter, lejebil mv. til din rejse.

Booking-informationen på Min Rejse er altid den opdaterede version.

Når rejsen er fuldt betalt, vil billetten være tilgængelig under Min Rejse 14 dage før rejsen. Du kan downloade billetten som PDF til din telefon eller printe den fysisk. Ved check-in i lufthavnen har du kun behov for bookingnummeret og pas. Du modtager ikke separate flybilletter på mail. Billetten viser afrejsetidspunkt for din rejse (alle tider er lokale tider). Kommer der ændringer efter billetten er gjort tilgængelig, vil du modtage information fra os via mail eller SMS på de kontaktinformationer, der er angivet ved bookingen.

Kort tid til afrejse

Booker du en rejse kort før afrejse, vil billetten være tilgængelig på Min Rejse, så snart du har betalt rejsen.

Ruteflybillet

Har du bestilt en rejse med Emirates eller Qatar, vil flybilletten (Electronic ticket receipt), blive sendt til din email ca. 14 dage før afrejse. Har du ikke modtaget billetten senest 7 dage før afrejse, skal du kontakte os. Denne billet vil ikke være tilgængelig på Min Rejse.

Det er vigtigt, at dit navn på ruteflybilletten er korrekt og stemmer overens med navnet i dit pas. Eventuelle fejl skal meddeles hurtigst muligt efter bookingbekræftelsen er modtaget. Informeres der ikke om fejlen straks efter modtagelse af billetten, kan flyselskabet kræve ekstra gebyr for ændringen. Nogle flyselskaber accepterer ikke navneændring, og i sådan tilfælde, skal man købe en ny billet (betaling for oprindelig billet refunderes ikke).

Vigtig information

Alle billetter har unikke bookingnumre og passwords, og skal derfor behandles som fortroligt. Misbrug som følge af at man deler information med andre, er den rejsendes ansvar, og eventuelle økonomiske konsekvenser heraf bæres af den rejsende selv.

Rejser du med andre? 

Hvis du rejser med personer på andre bookingnumre, er det vigtigt, at du informere Apollo, så vi kan notere dette på jeres bookinger. Dette er specielt vigtigt, hvis der skulle ske ændringer eller justeringer på jeres rejse. 

Navneændringer

Det er dyrt at ændre/rette navn på en rejsedeltager. Det er derfor meget vigtigt, at navnet på bekræftelsen/Min Rejse er skrevet præcis sådan, som det er skrevet i passet. Skal vi ændre i navnet mindre end 60 dage før afrejse, koster det det samme, som en almindelig afbestilling ville koste. Vi henviser til Almindelige Betingelser for deltagelse i Pakkerejser pkt. IV B.

Navneændringen skal godkendes og bekræftes af Apollo. Vi tager et gebyr for navneændringen som dækker de udgifter, vi har i den forbindelse. Gebyret er mindst kr. 300,-. Se Almindelige Betingelser for deltagelse i Pakkerejser pkt. IV.B.3