Betingelser for udflugter på destinationer med Apollo Service

Generelt

Udflugter kan bookes / købes via Apollos hjemmeside eller rejse-app eller direkte på destinationen. Apollo er et skandinavisk firma, og udflugter kan derfor foretages med rejseguider fra Sverige, Norge, Danmark eller Finland. På nogle destinationer og i bestemte perioder, for eksempel i store byer og i lavsæsonen, finder de fleste udflugter sted med en engelsktalende guide. Der er også udflugter uden guide.

Pris og betaling

Prisen for en udflugt kan variere over en sæson, og der kan være tilbudspriser i udvalgte perioder med udvalgte udflugter. Den aktuelle pris for den valgte udflugt er angivet ved reservationen. På de fleste af Apollos udflugter er børn under 2 år gratis at tage med, og børn mellem 2-11 år tilbydes en nedsat pris, men lokale afvigelser kan forekomme og informeres ved reservation. Udflugter booket via hjemmesiden eller Apollos rejse-app betales med betalingskort / kreditkort (ikke American Express og Diners) i SEK / NOK / DKK eller EUR. Valutaen styres af hvilket nordisk websted eller rejseapp, reservationen er foretaget på. På destinationen kan betaling foretages med betalingskort / kreditkort i SEK / NOK / DKK / EUR. Betaling kan ikke foretages kontant. 

Annullering

Annullering af en udflugt skal ske senest 24 timer (1 døgn) inden udflugtens afgang for fuld refusion. I tilfælde af aflysning på grund af sygdom kræves fremvisning af en lægeattest for fuld refusion, og at udflugten er annulleret inden udflugtens afgang. Annullering skal dog finde sted, så snart sygdommen er kendt og skal ske til Apollos personale på destinationen. Lægeerklæring skal afleveres senest 36 timer efter annullering. Hvis nogen i dit selskab bliver syge, og hele dit rejseselskab ønsker at annullere udflugten, skal Apollos personale på rejsedestinationen kontaktes for at få oplysninger om eventuelle tilbagebetalinger.

Ændrede eller aflyste udflugter

Det kan forekomme, at afgangstidspunkt og opsamlingssted ændres, efter udflugten er booket. Den nye tid og opsamlingssted kommunikeres herefter via SMS eller telefonopkald til det mobilnummer, som den rejsende opgav ved reservationen. I løbet af sæsonen kan udflugterne ændre programmer, rejse, skifte dag eller blive annulleret, fordi minimumsantallet for deltagere ikke er nået. Selv lokale begrænsninger, vejr og årsager, som Apollo ikke kan kontrollere, kan betyde, at ruter omdirigeres, både vej og tid, eller at udflugten annulleres. Hvis en udflugt skal annulleres, vil Apollo underrette deltagere så hurtigt som muligt via SMS eller telefonopkald til det mobilnummer, som den rejsende angav ved reservationen, og pengene vil blive refunderet. Eventuelle ekstra omkostninger, som den rejsende får på grund af, at udflugten er stoppet, erstattes / refunderes ikke. Eventuelle ændringer og / eller aflysning af udflugter foretages via sms eller telefonopkald til det mobilnummer, som den rejsende angav ved reservationen. Det er derfor yderst vigtigt, at den rejsende er tilgængelig på det telefonnummer, der er angivet ved reservationen.

Tilbagebetaling

Tilbagebetaling af afbestilt eller annulleret udflugt sker til det betalingsmiddel og i den valuta, som køberen har brugt på tidspunktet for købet af udflugten. Tilbagebetaling til kort kan tage op til 14 dage efter aflysningen. Hvis fly og / eller hoteller ændres (med hensyn til din bookede rejse til destinationen), så bookede udflugter ikke kan gennemføres, tilbagebetales udflugtens pris, medmindre der tilbydes en anden tilsvarende udflugt.


Har du bestilt en fleksibel rejse, kan du læse mere om betingelser for udflugter for denne type af rejse her.