Vigtig information om rejser under COVID-19

Hos Apollo prioriterer vi altid vores kunders og medarbejderes sundhed og sikkerhed. På grund af den indvirkning, som Corona-virus (COVID-19) har på samfundet rundt om i verden lige nu, holder vi løbende øje med udviklingen døgnet rundt og handler i overensstemmelse hermed. 

Vigtige opdateringer

Opdateret: 29. maj, kl. 14.45


Senest om rejsevejledning

Apollo kontakter kunder med afrejse frem til og med d. 31. august pr. mail og i prioriteret rækkefølge, og vi opfordrer derfor kunder til ikke at kontakte os på telefon grundet travlhed.

  • Udenrigsministeriet har d. 29. maj forlænget rejsevejledningen, som omfatter hele verden, og den er nu gældende til og med d. 31. august. Det betyder at IKKE nødvendige rejser til hele verden frarådes frem til og med d. 31. august 2020.

  • De nye rejsevejledninger betyder, at samtlige rejser indtil den 31. august aflyses. Alle berørte kunder vil få automatisk besked, og derfor beder vi jer om ikke at kontakte os via telefon på grund af lange telefonkøer. Vi kontakter kunder i prioriteret rækkefølge og starter med dem med kortest tid til afrejse. 

  • Der er endnu ingen udmeldinger om rejsevejledninger efter d. 31. august 2020 - Derfor gælder de almindelige vilkår for rejser efter den 31. august. 

 

Senest om refusion af aflyste rejser

  • Regeringen, rejsebranchen og rejsegarantifonden er kommet til enighed om en økonomisk hjælpepakke til rejsebranchen for aflyste pakkerejser grundet COVID-19- dette skete d. 27/3. Læs mere her.

  • Detaljearbejdet om lovpakken er igang og er et komplekst arbejde med mange aktører, der er indblandet - Rejseselskaber, EU, revisionsvirksomheder, m.fl.

  • Tilbagebetaling af rejser forventes genoptaget, når detaljerne af hjælpepakken til rejsebranchen er på plads. For charterrejser vil tilbagebetalinger finde sted om minimum 6 uger. Dette betyder også at § 15 stk. 3 i loven om pakkerejser, der nævner 14 dages tilbagebetalingsfrist, midlertidigt er sat ud af kraft, og vi tager selvfølgelig forbehold for eventuelle ændringer i praksis, der måtte opstå undervejs.

  • Læs mere under afsnittet 'Charterrejser', 'fleksible rejser' eller 'Kun fly*

Har du spørgsmål til rejsesituationen under COVID-19 - Find svarene her!

Har man bestilt en pakkerejse med Apollo, så er man samtidig beskyttet af pakkerejseloven. Her på siden har vi forsøgt at tydeliggøre hvad der er relevant at vide og med udgangspunkt i de almindelige regler for aflysning af en rejse foranlediget af rejseselskabet. Her finder du de seneste oplysninger og spørgsmål i forbindelse med COVID-19. Hvilken type af rejse handler dit spørgsmål om?


  • Charterrejse er alle vores ordinære rejser af som regel 7 eller 14 dages varighed
  • Fleksibel rejse - Rejser med fleksibel rejselængde, ofte storbyferier, krydstogter og unikke rejsemål
  • Kun fly - Har du kun købt en flybillet er du ikke omfattet af pakkrejseloven, se vilkår herunder

Charterrejse

Charterrejser har et bookingnummer 8 cifre.

Overvejer du at booke en charterrejse?

Jeg har en fuldt betalt rejse, hvordan forholder jeg mig?

Min charterrejse er blevet aflyst

Jeg har en booket rejse og skal snart indbetale restbeløbet

Jeg har betalt for siddepladser og bestilt taxfree

Fleksibel rejse

Fleksible rejser har et bookingnummer på 6 cifre.

Overvejer du en storbyferie eller en anden fleksibel rejse?

Min fleksible rejse er blevet aflyst

Min rejse er ikke berørt af situationen, hvordan forholder jeg mig?

Kun fly

Overvejer du køb af flybillet?

Mit fly er blevet aflyst


Har du yderligere spørgsmål?

Få rejseforslag fra en rejsekonsulent Få svar på spørgsmål til en rejse

 

Du kan også ringe til os, men vi oplever for tiden længere telefonkøer end sædvanligt.

3520 1900

Ændrede åbningstider på grund af COVID-19.  
 

Grundlovsdag: Lukket

Mandag - fredag: 09.00 - 17.00

Lørdag: Lukket

Søndag: Lukket

 

 

Nyttige links

For mere information om COVID-19

Udenrigministeriet

Sundhedsstyrelsen

Samlede danske myndigheder