Bedømmelse af Radisson Blu Scandinavia Hotel, Gothenburg

Anmeldelserne er baseret på individuelle rejsendes indlæg på TripAdvisor (brugerside med rejser og hoteller). Disse personer kan have rejst med en anden arrangør eller individuelt. Apollo tager ikke ansvar for indhold eller udtalelser.


Gennemsnitlig bedømmelse

  • 4,5/5 Sted
  • 4,5/5 Søvnkvalitet
  • 4,5/5 Værelser
  • 4/5 Service
  • 4/5 Værdi
  • 4,5/5 Renlighed

80% af gæsterne anbefaler

634 bedømmelser
Meget godt
 
343
Godt
 
165
Middel
 
74
Mindre godt
 
30
Dårligt
 
23

5 nyeste bedømmelser

06-08-2021

af sbroru592893

Halvklaustrofobisk oplevelse med muggent toastbrød og meget elevatorleg

Et vældigt centralt beliggende hotel. Lang check-in grundet nyt IT-system som stod på mange af de dage, hvor vi opholdte os på hotellet - i alt fire overnatninger. Oplevede meget varierende service når man henvendte sig med spørgsmål af stor og mindre karakter. Enkelte gange oplevede jeg personale stå og tjit-tatte med hinanden og "gå om bagvej" frem for at yde imødekommende service. Flere gange så jeg skrald flyde i receptionsområdet, hvor der kun momentvis var vagter. Det virker som et hotel ret mange uhindret kan gå ind i det store lobbyområde. Der skal laves morgenmad til vældig mange mennesker i et ret stort tidsrum og det kræver meget koordinering og størstedelen af tjenerne ved morgenanretningen agerede professionelt, effektivt og fik det til at glide. Men det er ganske enkelt alarmerende at man finder muggent brød i buffeten og at det skal påvises personalet før de tror på een og ikke gør meget andet en "ups". Det må ikke ske på et hotel af den kaliber. Der er fine tiltag på de bæredygtige linjer, men det virkede ret spartansk med at få kaffe/te fyldt op og andre basale ting, kleenex, sæbe og at få hævet en kæmpe lampe, som hang direkte i værelsets smalle ganglinje, hvilket blev bortforklaret med at "det er design", så der kunne ikke komme nogen og bistå med at flytte/hæve lampen eller bese problemstillingen. Det virkede ret underskudsagtigt. Såfremt man bevilges et værelse vendt ind mod spiseområdet, får man ikke adgang til direkte dagslys, så skal man også forberede sig på musik og velvillige klaverspillende indslag frem til kl. 24 på hverdage. Rummet var nogenlunde isoleret, så længe man lukkede sin indvendige balkondør, men så måtte man døje med værelsestemperatur på 24-25 grader. Så i betragtning af Hotellets "selvopfattelse" og præsentation kunne der godt strammes op på morgenbuffetens friskhed og de personalet der bemander de mange skranker i receptionen kunne med fordel igangsætte et kollektivt højnet serviceniveau.

 
29-07-2021

af dnavnt751163

Godt hotel

Et godt hotel med en fremragende placering. Dejligt med balkon til superior værelset. Ok morgenmad, men ikke noget der skiller sig ud fra andre hoteller. Kunne være rart med hjemmebagte morgenboller eller kanelbullar eller andet som hævede kvaliteten. Dyr parkering hvis man skal være der mere end 1 døgn. Kom evt. med forslag til offentlig parkering som er lidt billigere - ok til længere gåafstand.

 
21-07-2021

af LeneL77 Charlottenlund, Danmark

Elendig service.

Hotellet får de to stjerner for sin skønne beliggenhed og fordi der er rent og pænt. Desværre oplevede vi dårlig kommunikation allerede ved booking. Jeg skrev angående værelsestype. Jeg fik et fint svar og blev bedt om at sende datoer, så personalet kunne booke til os. Det gjorde jeg, og jeg gensendte samme mail, da vi ikke fik noget svar. Jeg hørte aldrig mere. Bookede selv i systemet. Bad om to connecting rooms, da vi havde børn med. Ankom. Kunne godt få connecting rooms, hvis jeg ventede til efter 15 med at komme igen. Det blev skrevet ned, at vi skulle have værelse 301 og 303. Da vi kom tilbage, var værelserne pludselig optaget, selvom damen havde noteret, at vi skulle have de værelser. Vi fik derefter værelser med afstand til hinanden. Morgenmad er KAOS. Der er ikke nogen host som hjælper med at finde ledige borde, så alle løber forvildede rundt og leder efter et bord. Der var overfyldt og ikke personale nok. Ved udtjekning den 21. juli 2021 kl. ca. 9.30, sad der en ældre dame i receptionen. Hun opførte sig meget sarkastisk og hånligt overfor mig. Da jeg sagde mit værelsesnummer (på dansk), svarede hun (på svensk): "Det forstår jeg ikke noget af". Jeg sagde mit værelsesnummer igen, og hun gentog vrængende, at det forstod hun ikke noget af. Jeg var helt paf, og hun udtalte derefter spydigt: "I sverige bruger vi ikke "halvfjerds" - tal engelsk". Hun kunne bare pænt have bedt mig sige det på engelsk, men hendes tonefald var meget ubehageligt og aggressivt. Jeg troede, at personalets opgave var at få gæsterne til at føle sig godt tilpas? Dette var en modbydelig oplevelse. Vi kommer ikke igen, men vælger et andet hotel næste gang.

 
10-07-2021

af 4aa5n5k6tg

Fint sted midt i centrum

Fint sted midt i centrum af Gøteborg. Hyggeligt hotel med en lækker atriumgård i midten med en kæmpe restaurent og bar. Fine store værelser med dejlig ro selvom det er midt i byen. Ligger lige ved siden af centralstationen hvor man kan tage sporvognen hvis man vil til andre områder af byen

 
18-10-2020

af TroelsPB Kongens Lyngby, Danmark

Dejligt hotel

Dejligt hotel med god betjening. Virkelig god morgenmadsbuffet. Har kun åben til kl 09. Når man nu er på ferie, ville det ikke gøre noget hvis der var morgenmad til kl 10. Fint fitness rum, der godt nok er lidt lille og ligger i et kælderrum, men gode maskiner. Har også en Spa afdeling, men den fik vi ikke prøvet. Rigtig fine og store værelser, selv standard værelserne. Sengene er desværre alt for bløde, og madrasserne går fra hinanden. Sengene er langt under det niveau som resten af hotellet ellers har. Der er også dejligt nan kan parkere i deres parkeringskælder (koster extra). Lidt besværgeligt man ikke kan komme til sin bil, uden at henvende sig i receptionen. Alt i alt et hotel vi gerne boede på igen.