Familieferie til Lopesan Baobab Resort på Gran Canaria

I november 2021 sendte vi Trine, hendes mand Henrik og døtrene Tilde og Merle, på ferie til Lopesan Baobab Resort i Meloneras, Gran Canaria. I dette blogindlæg kan du læse om Trines oplevelse af hotellet, aktiviteterne som hotellet udbyder og Meloneras som rejsemål.

Lopesan Baobab Resort - Grand Canarie

Første udenlandsrejse i to år

I november rejste vi til Gran Canaria med Apollo rejser. Gran Canaria er et fantastisk vinterrejsemål da man indenfor overkommelig flyvetid befinder sig i temperaturer som ligger en del over dem vi har herhjemme i Danmark. Der var faktisk præcis 20 grader varmere på Gran Canaria end i Danmark hvilket man jo bestemt ikke kan klage over.
Det var vores første charterferie ja faktisk vores første udlandsrejse i over to år pga. Corona, så det var på alle måder en tiltrængt ferie. Vi har nemlig brugt tiden under Corona på at istandsætte vores to sommerhuse så udover at længes efter varmen trængte vi også til en pause fra byggeriet med fokus på familietid og hygge.

Oplevelser for alle sanser

Vi har været på Gran Canaria flere gange før men vi har aldrig boet på så lækkert et hotel som Lopesan Baobab Resort. Lige fra vi ankom med bussen var vi vildt imponeret over det syn der mødte os i indgangen. Det var ligesom at træde ind i en anden verden ja selv duften på hotellet var helt speciel og der duftede vildt godt og meget wellnessagtigt. For at komme ind i receptionen blev man ledt via en gangbro igennem en jungle med palmer, træer, vand og et smukt kig ind til hotelområdet. Hotellet er bygget i en eksklusiv afrikansk stil og det hele er meget gennemført.
Faktisk er det utrolig svært at beskrive hvor smukt et syn det var. Inde i receptionen blev vi mødt af en DJ der spillede loungemusik og i det hele taget en helt fantastisk stemning som vi aldrig før har oplevet på et hotel. Det hele var utroligt overvældende og helt vildt fedt.

Lopesan Baobab Resort - Grand Canaria

Værelset

Vi fik tildelt vores værelse som var et familieværelse med to dobbeltsenge, brusebad og badekar i eget rum og toilet i et andet rum. Vi havde balkon mod poolområdet og en helt fantastisk smuk udsigt mod bygningen i midten som er loungebaren og nok den vildeste loungebar vi har set.

Restauranten med noget for enhver smag

Der er 3 restauranter på hotellet, to buffetrestauranter og 1 a la Carte restaurant. Der indgår som standard halvpension i opholdet og vi kunne derfor vælge at spise morgenmad og aftensmad i en af buffetrestauranterne. Maden på Baobab er et kapitel for sig. Både morgenmad og aftensmadsbuffeten var overdådig, og der var noget for alle. Vi var specielt vilde med at man kunne vælge forskellige typer frisk fisk hver aften som der stod en kok og tilberedte foran os. Sikkerheden i forhold til Corona var også i top. Man skulle bruge handsker (og selvfølgelig mundbind) i buffeten og der var begrænsning på antallet af gæster de lukkede ind af gangen. Vi følte os på ingen måder utrygge ved at spise i restauranterne.

Det var lidt køligt om aftenen men med en varm trøje kunne man godt holde varmen selvom man havde kjole på og vi spiste endda også udenfor de fleste af aftenerne. Stemningen i restauranten var præcis som på en rigtig restaurant og ikke som i en spisesal med en masse støj og ballade, hvilket vi ellers før har oplevet på andre hoteller.

Poolområdet

Vi havde ingen planer udover at være på hotellet og da hotellet jo var som en kæmpe park med 7 forskellige og ret store pools kunne vi også sagtens få tiden til at gå her. Vi trængte jo til at slappe af så vores største problem hver morgen var hvilken pool vi skulle ligge ved (luksusproblem) Vi fandt dog hurtigt en rund pool som var vores yndlingspool da vandet her var en smule varmere end i de andre pools. Alle pools var opvarmet men da denne pool ikke var så stor føltes vandet super varmt hvilket var vildt lækkert.

Lopesan Baobab Resort - Grand Canaria

Aktiviteter for alle

Hotellet havde desuden et stort aktivitetsprogram hver dag som man også har mulighed for at deltage i. Der var bl.a. aqua fitness, sub yoga, svømmeskole for børn, børneklub, banko og meget andet.  Der blev pustet store vandrutsjebaner op, som pigerne kunne hygge sig på og en af de 7 pools var en river pool med strøm så vi tog også ofte en runde på baderingen og fik helt fornemmelsen af at være i en forlystelsespark.

I nærheden af hotellet ligger der flere shoppingmuligheder og en strandpromenade, så her gik vi ofte en tur inden vi gik tilbage til hotellet for at opleve dagens underholdning på scenen, og så snuppede vi nu også en drink eller to i den imponerende loungebar, hvor der ofte var DJ og super hyggelig stemning.

Alt i alt havde vi en helt fantastisk ferie til Gran Canaria i november måned og Lopesan Baobab Resort kan i den grad anbefales, vi vil meget gerne tilbage til hotellet igen, da det i sig selv er en oplevelse for sig.

Besøg hotellet her

Du kan finde Trine på Instagram her. Her har hun også delt spændende rejsetips om hotellet og destinationen.